کد خبر : 5684
تاریخ انتشار : 20 دی 1402

صادرات ۶۰۵میلیون دلاری آبزیان به خارج از کشور

صادرات ۶۰۵میلیون دلاری آبزیان به خارج از کشور

نيك نيوز:  مهدی علامیر مدیرکل حوزه ریاست سازمان شیلات ایران سه‌شنبه شب در مراسم افتتاح دومین نمایشگاه ملی تخصصی صنایع شیلات ایران در محل نمایشگاه بین‌المللی بوشهر، اظهار داشت: میزان تولید میگوی پرورشی در استان بوشهر ۲۱هزار تن گزارش شده که به سبب بیماری ۱۵ هزار تن نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه استان بوشهر رتبه نخست تولید میگو در آب‌های شور، ماهی در قفس و رتبه سوم صید و صیادی و رتبه پنجم آبزی‌پروری در کشور دارد، افزود: امسال در مجموع ۱۰۵ هزار تن انواع آبزیان در استان بوشهر تولید و صید شده است.

علامیر، ظرفیت تولید سه میلیارد قطعه لارو میگو در استان بوشهر را یک رکورد دانست و ادامه داد: امسال ۶۵ درصد محصولات آبزی استان بوشهر زیر پوشش بیمه قرار گرفته است در حالی که تا سال قبل تنها ۴ تا ۶ درصد بود.

وی با بیان اینکه استان بوشهر در تولید و پرورش آبزیان ظرفیت بالایی دارد و از استان‌های پیشتاز در چرخه پیش تولید، تولید و سفره محصولات آبزیان است، گفت: امسال با وجود بیماری در استخرهای پرورش میگو، این بیماری صنعت را زمین نزد که دلیل عمده آن رسوخ دانش و میدان دادن به شرکت‌های دانش‌بنیان بوده است.

مدیرکل حوزه ریاست سازمان شیلات ایران با اشاره به افزایش زیستگاه آبزیان در خلیج‌فارس، خاطرنشان کرد: در نصب سازه‌ها در زیستگاه آبزیان در چند دهه اخیر تاکنون ۱۰ هزار سازه ایجاد شده که از این شمار ۵۰ درصد  آن در یک سال اخیر نصب شده است.

وی عنوان کرد: امسال ۶۰۵ میلیون دلار آبزیان به کشورهای مختلف صادر شده و تراز تجاری ایران در صادرات آبزیان مثبت نیم میلیون دلار بوده است.

علامیر در سال جاری میزان درآمدزایی ارزی آبزیان کشور ۲۳۴ میلیون دلار و میزان صادرات آن ۱۳۲ هزار تن گزارش شده است.

وی اضافه کرد: از ابتدای امسال میزان صادرات آبزیان کشور در مقایسه با سال گذشته از لحاظ وزن ۶ درصد و از لحاظ ارزش دلاری ۱۶ درصد رشد نشان می‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0