کد خبر : 4720
تاریخ انتشار : 03 آبان 1401

صادرات ۷ هزار تن سیر از همدان به اوراسیا

صادرات ۷ هزار تن سیر از همدان به اوراسیا

نیک نیوز: حسین فضلی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال میزان تولید سیر استان همدان ۴۴ هزار تن است که ۷ هزار تن به ارزش ۴ میلیون دلار به کشورهای حاشیه خلیج فارس و اوراسیا صادر شده و بقیه  بصورت تازه‌خوری، فراوری شده و خشک استفاده شده است.

وی افزود: صادرات سیر در مقایسه با سال گذشته کاهش داشته که انجام قراردادهای تجاری  چین و پاکستان و واردات سیر چینی به این کشور، ورود حجم زیاد سیر از چین به کشورهای همسایه با قیمت پایین‌تر از سیر تولیدی ایران، اعمال تعرفه بالای ترکیه برای واردات سیر ایران و در نهایت بالا بودن هزینه تولید سیر درجه یک در داخل کشور بخشی از دلایل آن به شمار می‌رود.

معاون توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان مقرون به صرفه نبودن قیمت تمام شده سیر بسته‌بندی شده  با قیمت جهانی و بازارهای هدف صادراتی را از دیگر دلایل کاهش صادرات عنوان کرد.

وی تاکید کرد: حدود ۷ هزار تن سیر در صنایع غذایی و شوریجات مصرف می‌شود ضمن اینکه در استان سردخانه نگهداری سیر با ظرفیت ۷ هزار تن  فعال است.

فضلی با بیان اینکه تعداد چهار واحد سردخانه‌ای به ظرفیت ۱۰ هزار تن در حال احداث است گفت: ایجاد شهرک تخصصی سیر نیز در دست اقدام است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0