کد خبر : 4009
تاریخ انتشار : 09 خرداد 1401

صادرات ۸.۵ میلیارد دلاری کالا‌های غیرنفتی

صادرات ۸.۵ میلیارد دلاری کالا‌های غیرنفتی

نیک نیوز : رئیس کل گمرک ایران گفت: در دو ماه فروردین و صادرات بیش از 8.5 میلیارد دلاری کالاهای غیرنفتیاردیبهشت 17 میلیون تن کالا از گمرکات کشور صادر شده که این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر وزن 1.6 درصد کاهش داشته، ولی به علت افزایش قیمت های جهانی از نظر ارزش دلاری 3.6 درصد افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون 5 میلیون و 181 هزار تن کالای وارداتی به ارزش 5 میلیارد و 314 میلیون دلار به کشور انجام شده که نسبت به مدت مشابه پارسال 3 درصد کاهش و از نظر ارزش دلاری 2.4 درصد افزایش نشان می دهد.

رئیس کل گمرک ایران با اشاره به وفور کالاهای اساسی گفت: میزان موجودی کالاهای اساسی در گمرکات سطح کشور 4 میلیون تن است که این میزان درحال طی تشریفات گمرکی برای ترخیص است.

وی اظهار کرد: کالاهای اساسی شامل موجودی ، پایه اسکله و لنگرگاه هاست که تا به امروز 4 میلیون تن برآورد شده و از این میزان حدود 2 میلیون و 172 هزار تن کالا در بندر حضرت امام (ره) است.

وی افزود: این کالاها شامل گندم ، جو، ذرت، سویا ، برنج ، شکر، روغن خام و دانه های روغنی است .

رئیس کل گمرک ایران بیان کرد: همچنین در کنار اسکله 13 فروند کشتی به میزان 211 هزار تن در حال تخلیه داریم و حدودا 12 فروند دیگر در لنگرگاه ها به میزان 754 هزار تن منتظر تخلیه هستند.

وی با اشاره به برنامه های در دستور کار برای تسریع در روند ترخیص کالاها ادامه داد: فعالیت در گمرک حضرت امام (ره) در ماهشهر استان خوزستان، گمرک امیر آباد در بهشهر استان مازندران و شهید رجایی بندر عباس که جزو گمرکات بزرگ کشور به شمار می آیند 24 ساعته شده اند و کالاها بدون وقفه ترخیص می شوند.

وی گفت: همینطور کالاها را در مسیر سبز انتخاب کردیم که به محض اظهار صاحب کالا در درب خروج آماده بارگیری باشد و این سیاست هایی است که فعلا برای تسریع در روند ترخیص اعمال کرده ایم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0