کد خبر : 4008
تاریخ انتشار : 09 خرداد 1401

صادرات ایران به سوریه دو برابر شد

صادرات ایران به سوریه دو برابر شد

نیک نیوز : رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و سوریه در همایش توسعه روابط اقتصادی و تجاری ایران و سوریه اظهار داشت: با تلاش مسئولین و بخش دو کشور سال گذشته توانستیم تبادلات اقتصادی را 60 درصد افزایش دهیم و صادرات ایران به سوریه نیز دو برابر شود.

وی تاکید کرد: تبادل اقتصادی یک میلیارد دلاری دور از دسترس نیست.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و سوریه گفت: در سفر قبل به دمشق بخش خصوصی دو کشور درخواست داشتند که اگر برخی مشکلات از سوی دولتها حل شود بستر توسعه روابط اقتصادی بیشتر فراهم خواهد شد. از جمله آنها رفت و آمد ها آسان شده و بخشی نیز در دست اجرا است.

وی خاطرنشان کرد: یک شتابدهنده برای حل مشکلات توسعه روابط اقتصادی دو کشور تعرفه ترجیحی است. در این زمینه حتی باید استثنائاتی هم قائل شویم. تعرفه ترجیحی کمک می کند که کارها تسهیل شود.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و سوریه گفت: یک بخش مهم اقتصاد دو کشور بخش کشاورزی و همچنین گردشگری است، اگر هم افزایی صورت گیرد کار با سهولت بیشتری پیش می رود.

وی بیان داشت: ایران در دمشق مرکز تجارت دارد و در تولید بسیار قوی است و همین وضعیت در سوریه نیز وجود دارد که در صورت هم‌ پیمانی و همراهی دو کشور و بعد از حل مشکلات، منطقه می‌تواند از تولیدات دو کشور استفاده کند.

وی یادآور شد: منطقه متعلق به ما است و می‌توانیم از بازار آن کمال استفاده را داشته باشیم که امیدوارم به‌زودی محقق شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0