کد خبر : 4492
تاریخ انتشار : 07 شهریور 1401

صادرات بیش از 3 هزار تن رب گوجه فرنگی

صادرات بیش از 3 هزار تن رب گوجه فرنگی

نیک نیوز:  مدیر کل صمت استان آذربایجان غربی گفت: این استان با دارا بودن 30 واحد صنایع تبدیلی حائز رتبه اول کشور در تولید رب گوجه می باشد.

وی افزود ، در استان آذربایجان غربی 30 واحد صنعتی جهت تولید و فرآوری محصولات کشاورزی ازجمله رب گوجه فرنگی، کنسانتره، آبمیوه و پوره دارای پروانه بهره برداری معتبر از اداره کل صمت استان می باشند که 17 واحد در حال حاضر با تولید 52 هزار تن رب گوجه فرنگی در حال فعالیت می باشند که استان در زمینه تولید رب گوجه فرنگی رتبه دوم کشوری را دارا می باشد.
مدیر کل صمت استان آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: در 4 ماهه نخست سال جاری از گمرکات آذربایجان غربی بیش از12 هزارتن گوجه فرنگی به ارزش بیش از 5 میلیون دلار و بیش از 3 هزار تن رب گوجه فرنگی به ارزش نزدیک به 2 میلیون دلار به کشورهای اورآسیایی، آسیایی و اروپایی صادر شده است که در خصوص صادرات رب گوجه فرنگی رتبه سوم کشوری را دارد.

مدیر کل صمت استان آذربایجان غربی تصریح کرد: طی سال 1400 نیز 20 هزار تن گوجه فرنگی به ارزش نزدیک به 9 میلیون دلار و 7 هزار تن رب گوجه فرنگی به ارزش 4 میلیون دلار به بازارهای هدف آسیایی، اروپایی و کشورهای همسایه صادر شده بود که در این خصوص رتبه دهم را داشتیم.

وی عنوان کرد: با توجه به صادرات انجام شده در 4 ماهه نخست سال جاری در خصوص صادرات گوجه فرنگی و رب گوجه فرنگی 12 درصد افزایش را شاهد بودیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0