کد خبر : 5071
تاریخ انتشار : 30 بهمن 1401

صادرات توالت به این کشور ممنوع شد

صادرات توالت به این کشور ممنوع شد

نیک نیوز: فهرستی که صادرات سالانه ۱۱ میلیارد دلار کالا از کشورهای اتحادیه اروپا به روسیه را ممنوع می‌کند. این فهرست طولانی، شامل قطعات الکترونیک جدید، لیزر، تجهیزات رادیویی، نرم‌افزار، اویونیک، دوربین‌های دریایی و مواد معدنی کمیاب است. البته این فهرست «بیده، توالت، مخزن و تجهیزات لوله‌کشی مشابه» و البته دودکش، آجر، لاستیک و حتی «خودکار» را نیز شامل می‌شود. درواقع آن چیزی که سبب متفاوت‌بودن این فهرست شده، اضافه‌شدن لیست ابزار و ادوات توالت است.

بر اساس آمارها، یک‌پنجم مردم روسیه در منازلشان توالت ندارند و به توالت‌های عمومی می‌روند. کمبود دسترسی به توالت در خانه‌های مردم روسیه در یک سال گذشته بارها از سوی مقامات اوکراین ازجمله ولودمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین، مورد تمسخر قرار گرفته است.

زلنسکی یک بار در سخنرانی خود در ماه ژانویه امسال با ادعای توالت‌دزدی نیروهای روسیه از خانه‌های اوکراینی‌ها گفته بود: «اجازه دهید آنها (سربازان روسیه) توالت‌ها را بردارند، در راه به آنها نیاز دارند و آنها را به خانه بفرستند».

او همچنین در آوریل سال گذشته میلادی گفته بود: «می‌دانید، آنها (روس‌ها) در مورد بزرگ‌ترین آرزوی خود صحبت می‌کردند؛ دیدن پاریس و مردن... . اکنون رؤیای آنها این است که یک توالت را بدزدند و بمیرند».

اما مسئله دسترسی آسان به دستشویی و استفاده از آن جزء یکی از بحران‌های جهان است. مردم روسیه جزء چهار میلیارد نفری در جهان هستند که به دستشویی آسان دسترسی ندارند. طبق گزارش‌های سال ۲۰۱۷، حدود چهار میلیارد نفر در جهان دسترسی آسان به دستشویی نداشتند و همان‌طور که چهار سال پیش بی‌بی‌سی گزارش داده است، تنها ۳۸ درصد مردم جهان به دستشویی در منازلشان دسترسی دارند. به گزارش یورونیوز، بر اساس برآوردهای سازمان جهانی بهداشت، حدود یک‌سوم مردم دنیا یعنی ۲.۳ میلیارد نفر به سرویس‌های بهداشتی ایمن و سالم ازجمله توالت و حمام دسترسی ندارند. همچنین حدود ۴.۵ میلیارد نفر در منزل شخصی خود توالت ندارند. از میان کسانی که به توالت دسترسی ندارند، قریب به ۹۰۰ میلیون نفر در مکان‌های سرباز مانند کنار جاده‌ها، پشت بوته‌ها یا در قسمت‌های باز نهرها و رودخانه‌ها ادرار یا مدفوع خود را دفع می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0