کد خبر : 2723
تاریخ انتشار : 28 مهر 1400

صادرات دو محموله تجاری به عربستان در دولت سیزدهم

صادرات دو محموله تجاری به عربستان در دولت سیزدهم

نیک نیوز : سخنگوی گمرک با بیان اینکه از آغاز دولت سیزدهم ۲ محموله به کشور عربستان صادر شده است، گفت: امیدواریم با تأکیدات مقام معظم رهبری و روندی که دولت سیزدهم دنبال می‌کند حجم تجارت با همسایگان افزایش یابد.

ایشان، با اشاره به آخرین وضعیت ازسرگیری مبادلات اقتصادی ایران و عربستان، گفت: از آغاز دولت سیزدهم ۲ محموله به کشور عربستان صادر شده است که شامل ۶ هزار دلار کاشی‌های با ابعاد کوچک و ۳۳ هزار دلار شیشه‌های کروی مورداستفاده در تابلو‌های راهنمایی و رانندگی و راهداری می‌شود.

وی افزود: صادرات این دو محموله از ایران به مقصد عربستان، همزمان با آغاز دولت جدید و پیرو مذاکراتی است که بین ایران و عربستان در حال انجام آن هستند.

سخنگوی گمرک ایران تصریح کرد: از سال ۹۵ تجارت بین دو کشور ایران و عربستان روند نزولی به خود گرفت و طی ۱۸ ماه گذشته هیچ‌گونه صادرات و وارداتی بین دو کشور صورت نگرفته بود و در حال حاضر باوجود صادرات ۳۹ هزار دلاری به عربستان، وارداتی از این کشور انجام نمی‌شود.
 
سخنگوی گمرک تأکید کرد: سیاست کلی دولت سیزدهم اولویت تجارت با همسایگان و اعضای اتحادیه‌ها و کشور‌هایی است که ایران در آن عضو است.
 
وی با بیان اینکه چندجانبه گرایی و دوجانبه گرایی از موضوعاتی است که جمهوری اسلامی ایران همیشه آن را دنبال کرده است، گفت: در دولت سیزدهم بیشتر به این موضوع تأکید شده است مضاف بر اینکه بحث سیاسی در منطقه نیز کمی تفاوت پیدا کرده است و میزان تجارت با عربستان با وجود حجم کم بیشتر می‌تواند نشانه مثبتی در روابط دو کشور باشد.
 
ایشان افزود: امیدواریم با تأکیدات مقام معظم رهبری و روندی که دولت سیزدهم دنبال می‌کند حجم تجارت با همسایگان افزایش یابد و با افزایش تجارت، طبیعی است که همراهی‌ها و همکاری‌ها بین کشور‌های همسایه افزایش پیدا می‌کند و افزایش همکاری بین کشور‌ها نیز باعث ثبات و امنیت در منطقه می‌شود.
 
سخنگوی گمرک در ادامه گفت: غرب آسیای آرام و امن فضای بهتری برای کشور‌های منطقه است به‌ویژه اینکه دو کشور ایران و عربستان دو کشور مهم و راهبردی در جهان اسلام هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0