کد خبر : 5657
تاریخ انتشار : 13 دی 1402

صادرات سالانه ۸۸ میلیون دلار کفش از ایران

صادرات سالانه ۸۸ میلیون دلار کفش از ایران

نيك نيوز: اطلاعات نوشت:حسین منافی با اشاره به سهم 9 درصدی تبریز از صادرات کفش چرم کشور، افزود: عمده کفش‌های تولیدی تبریز از چرم طبیعی است و به علت قیمت بالای تولید این نوع کفش‌ها، بسیاری از کشورها مشتری این کفش‌ها نیستند.

وی اظهار داشت: در سال‌های گذشته بستر مناسبی برای صادرات کفش در کشور فراهم و صنعت کفش چرم تبریز با جهش ویژه‌ای مواجه شد و واحدهای تولیدی بزرگی در این شهر شکل گرفتند.منافی گفت: کفش چرم تبریز به کشورهای روسیه، ارمنستان، عراق، افغانستان و آذربایجان صادر می‌شود.

وی با بیان این که سالانه حدود 90 میلیون جفت کفش در شهر تبریز تولید می‌شود، افزود: 90 درصد از کفش‌های چرم دست‌دوز کشور در تبریز تولید می‌شود.رئیس هیات مدیره اتحادیه کفاشان تبریز با اشاره به این که بر اساس آمار جامعه صنعت ایران، سالانه 270 تا 300 میلیون جفت کفش در کشور تولید می‌شود، افزود: 60 درصد از کفش رویه چرم ایران در تبریز تولید می‌شود.

منافی اظهار داشت: در حدود 70 درصد از کفش‌های ایمنی، اداری و نظامی کشور و 70 درصد از کفش‌های ورزشی تخصصی در رشته‌هایی مانند کوهنوردی، کشتی و ورزش‌های رزمی در تبریز تولید می‌شود و قریب به 40 هزار نفر به طور مستقیم و 110 هزار نفر به طور غیرمستقیم در صنعت کفش تبریز اشتغال دارند.

منافی ادامه داد: 3603 واحد دارای پروانه کسب در صنعت کفش تبریز فعال است که از این تعداد 2094 واحد تولیدی و 1509 واحد فروش هستند.

رئیس هیات مدیره اتحادیه کفاشان تبریز با بیان این که 120 زن دارای پروانه کسب در صنعت کفش تبریز فعال هستند، افزود: 400 تا 500 واحد تولید و فروش کفش هم در این شهر بدون پروانه کسب هستند و در دور جدید هیات مدیره و در 2.5 ماه گذشته ۱۸۰پروانه کسب برای واحدهای بدون پروانه صادر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0