کد خبر : 2823
تاریخ انتشار : 12 آبان 1400

صادرات غیرنفتی ایران به کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا افزایش می‌یابد

صادرات غیرنفتی ایران به کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا افزایش می‌یابد

نیک نیوز : رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه گفت: پیگیر سیاست‌هایی هستیم که حجم صادرات غیرنفتی ایران به کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا را توسعه بخشد.

ایشان با اشاره به امضای قرارداد خواهرخواندگی بین بندر آستارا و بندر آستراخان روسیه اظهار داشت: قرارداد خواهرخواندگی در واقع قراردادی بین سران مملکتی یا مسئولان اجرایی دو شهر برای ایجاد همبستگی و اتحاد فرهنگی بیشتر است.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه با بیان اینکه هدف از انعقاد قرارداد خواهرخواندگی با آستراخان پیوند و اتحاد بین شهروندان دو شهری است که دارای منافع مشترک هستند خاطرنشان کرد: مفاد این قراردادها موضوعات فرهنگی، اقتصادی، بازرگانی و اخیراً ورزشی را شامل می‌شود.

وی با ابراز اینکه اصولاً انعقاد این‌گونه قراردادها می‌تواند تأثیرگذار باشد گفت: اتاق بازرگانی نیز بر اساس وظایف ذاتی خود همواره تلاش کرده است در راستای سیاست‌های تنظیم‌شده گام بردارد و یاری‌رسان بخش دولتی در ایجاد بستر و شرایط لازم، جهت اجرایی کردن مفاد قراردادها یا تفاهم‌نامه‌ها باشد.

ایشان درباره پیگیری‌های انجام‌شده در جهت دائمی شدن عضویت ایران در اتحادیه اوراسیا افزود: طبق بررسی‌ها کشورهایی که از نظر سطح توسعه اقتصادی شباهت بیشتری به هم دارند در تأسیس نهادهای اقتصادی مشترک و استمرار فعالیت آن‌ها، نسبت به کشورهایی با تفاوت‌های اقتصادی زیاد، موفقیت بیشتری کسب کرده‌اند.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه گفت: هنگامی که چندین کشور با وضعیت اقتصادی متفاوت به تشکیل اتحادیه می‌پردازند، معمولاً اعضای قدرتمند و بزرگ مجموعه در فرآیند این همکاری‌ها منافع بیشتری به‌دست می‌آورند که در واقع بخشی از آن به‌قیمت زیان اعضای کوچک و ضعیف حاصل می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان گیلان مثمر ثمر واقع شدن پیوستن به اتحادیه اوراسیا را در گروی ارتقای سطح اقتصادی کشور دانست و اضافه کرد: زمانی پیوستن به توافقنامه اوراسیا می‌تواند ارزشمند واقع شود که در یک چشم‌انداز بلندمدت تلاش شود سطح اقتصادی کشور ارتقا یابد.

وی تصریح کرد: بر همین اساس اتاق بازرگانی پیشنهاددهنده و پیگیر سیاست‌هایی است که بتواند حجم صادرات غیرنقتی جمهوری اسلامی ایران به سایر کشورهای اوراسیا را توسعه بخشد و در نهایت ایران در جایگاهی قرار گیرد که بتواند از منافع حاصل از این تفاهم‌نامه به‌خوبی بهره‌مند شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0