کد خبر : 2890
تاریخ انتشار : 22 آبان 1400

صادرات موفق همدان به 27 کشور جهان

صادرات موفق همدان به 27 کشور جهان

نیک نیوز: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان از صادرات ۷۲ هزار و ۴۴۱ تُن کالا به ارزش ۳۸ میلیون و ۳۳۷ هزار دلار از گمرک استان خبر داد.

ایشان اظهار داشت:  ۸۸ قلم کالا در هفت ماهه نخست امسال از استان همدان به  ۲۷ کشور جهان شامل چین، هلند، لهستان، اکراین، بلژیک، لیتوانی، ایتالیا، روسیه، بلاروس، تاجیکستان، ازبکستان، ارمنستان، قزاقستان، آذربایجان، ترکیه، هند، هنگ کنگ، مالزی، اتیوپی، کنیا، امارات، کویت، عمان، سوریه، پاکستان، افغانستان و عراق صادر شده است. 

وی گفت: واردات کالا از گمرک همدان نیز طی این مدت ۴۰ میلیون و ۴۹۷ هزار دلار به وزن هفت هزار و ۳۲۶ تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزشی ۲۹۵ درصد و از نظر وزنی ۱۱۸ درصد رشد داشته است.

از این میزان ۸۵ هزار دلار معادل کمتر از ۱ درصد کالای مصرفی، ۲۰ میلیون و ۴۰۷ هزار دلار معادل ۵۰ درصد کالای واسطه ای و ۲۰ میلیون و سه هزار دلار معادل ۴۹ درصد خطوط تولید است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان خاطرنشان کرد: صادرات بخش صنعت هفت میلیون و ۳۷۴ هزار دلار و وزن ۲۹ هزار و ۵۵۴ تن بوده  که سهمی برابر ۲۰  درصدی از صادرات استان را به خود اختصاص داده است. سیم آلومینیوم با صادرات یک میلیون و ۳۲۴ هزار دلار مهمترین کالای صادراتی این بخش و سیمان سفید با صادرات یک میلیون و  ۱۸۰ هزار دلاری، جار و بطر شیشه ای با ۷۲۷ هزار دلار و رب گوجه فرنگی با ۳۸۲ هزار دلار از دیگر اقلام عمده این بخش هستند.

به گفته او، گروه اقلام صنعتی شامل ۶۰ کالا است که به کشورهای ایتالیا، بلژیک، روسیه، چین، هند، تاجیکستان، قزاقستان، آذربایجان، گرجستان، ازبکستان، امارات، کویت ترکیه، سوریه، پاکستان، افغانستان و عراق صادر شده است.

وی همچنین صادرات در بخش معدن را سه میلیون و ۵۷۰ هزار دلار اعلام کرد و گفت: مواد معدنی ۹ درصد از حجم سبد صادراتی استان را دارد و پس از آن  فروسیلیس با صادرات سه میلیون و ۵۴۴ هزار مهمترین کالای این گروه به شمار می رود. مواد معدنی شامل چهار قلم است که به کشورهای روسیه، هلند، بلژیک، ارمنستان، ترکیه، پاکستان، عمان، امارات و عراق صادر می شود.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان همدان با اشاره به صادرات ۱۰ میلیون و ۱۱ هزار دلار مواد شیمیایی در این بازه زمانی، گفت: وازلین غیربهداشتی، وازلین بهداشتی با ۸۳۸ هزار دلار از دیگر اقلام مهم گروه مواد پتروشیمی به حساب می آید که شامل ۱۰ قلم کالا است که کشورهای کنیا، اتیوپی، روسیه، ترکیه، ازبکستان، ارمنستان، افغانستان، پاکستان، عمان، سوریه، امارات و عراق مشتری های آن هستند.

بخش کشاورزی استان با صادرات ۱۴ میلیون و ۷۳۱ هزار دلار و سهم ۴۱ درصدی از صادرات استان بخش دیگری از عملکرد صادراتی استان همدان در هفت ماه گذشته بود که ایشان به تشریح آن پرداخت و افزود: کشمش انگوری به عنوان مهمترین کالای صادراتی با صادرات هشت میلیون و ۱۱۷ هزار دلار، کشمش تیزابی با صادرات پنج میلیون و ۸۳۸ هزار دلار جزو ۱۴ محصول کشاورزی این منظقه هستند که به لهستان، هلند، بلژیک، اکراین، لیتوانی، مالزی، هنگ کنگ، روسیه، بلاروس، قزاقستان، گرجستان،امارات، افغانستان و عراق صادر شده است.

طبق اظهارات او، در بخش صنایع دستی نیز طی این مدت ۱۷۵ هزار دلار کالا از گمرک استان همدان صادر شده که کمتر از یک درصد صادرات استان و منحصر به سفال است که به کشورهای عمان و عراق صادر شده است.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0