کد خبر : 5111
تاریخ انتشار : 13 اسفند 1401

صادرات نفت پارس ۸ درصد افزایش یافت

صادرات نفت پارس ۸ درصد افزایش یافت

نیک نیوز: شرکت نفت پارس با نماد شنفت طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ معادل ۷۵۰ میلیارد تومان از محصولات خود را به فروش رسانده است که نسبت به دوره ۱ ماهه مشابه سال قبل ۳۵ درصد افزایش داشته است.

نفت پارس دوره ۱۱ ماهه امسال را با جمع درآمد ۸.۳ هزار میلیارد تومان به پایان رسانده که ۳۶ درصد بیشتر از دوره مشابه قبلی بوده است.
مقدار فروش داخلی افزایش ۱۰ درصدی و میانگین نرخ فروش محصولات افزایش ۶۲ درصدی داشته است. مقدار حجمی فروش صادراتی به دلیل اختلال در صادرات محصولات شرکت های بزرگ و حضور برخی شرکت های گمنام درحوزه صادرات با روش های غیر شفاف موجب کاهش ۱۱ درصدی شد که این کاهش صادرات مختص این شرکت بورسی در حوزه روانکارها نبوده با این حال میانگین نرخ فروش محصولات با رشد ۹۴ درصدی همراه بوده و درآمد صادراتی برابر ۳ هزار میلیارد تومان گزارش شده که ۸ درصد بیشتر از دوره مشابه پارسال است.
سود هر سهم شنفت قبل از افزایش سرمایه معادل ۸۹ تومان و با سرمایه جدید حدود ۷۵ تومان است. همچنین سود شرکت نسبت به شرکت‌های هم‌گروه، حدود ۵درصد بالاتر است.
شرکت شنفت سهامدار ۲۰درصد از شرکت پالایش پارسیان سپهر است که دارایی معادل ۸هزار میلیارد تومان برای شنفت محسوب می‌شود و فعالیت اصلی شرکت پالایش پارسیان سپهر، اتان‌زدایی است که بخشی از تولیدات آن به مصرف شرکت‌های پتروشیمی می‌رسد و بخشی دیگر صادر می‌شود. پیش راه‌اندازی این شرکت از تیرماه پارسال شروع شده که شامل ۲ پالایشگاه بوده و از مهرماه امسال به ظرفیت قابل قبولی رسیده و در حال حاضر ارزش جایگزینی این شرکت ۱، ۵۰۰ تا ۲ هزار میلیارد برآورد شده است که یک سرمایه‌گذاری پایدار برای شنفت محسوب می‌شود.
شرکت پالایش پارسیان سپهر با ظرفیت ۶۰ میلیون مترمکعب گاز، در سال مالی گذشته منتهی به ۳۰ آذر امسال ۵۰۰ میلیون دلار درآمد ایجاد کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0