کد خبر : 5529
تاریخ انتشار : 14 آذر 1402

صادرات کالا از استان زنجان ۲۹ درصد کاهش دارد

صادرات کالا از استان زنجان ۲۹ درصد کاهش دارد

نيك نيوز: زین العابدین گنج خانلو ،گفت: گمرک استان در راستای حمایت از واحدهای تولیدی و مساعدت در ترخیص مواد اولیه مورد نیاز، تسهیلات ترخیص درصدی را ارائه نموده و برای کمک در تامین نقدینگی بجای واریز نقدی حقوق ورودی، ضمانت نامه‌های بانکی را پذیرش می‌کند.

وی ابراز کرد: این امر موجب افزایش تعداد شرکت‌های برگزیده استان شده و می‌توانند از حداکثر تسهیلات گمرکی پیش بینی شده برخوردار شوند.

مدیرکل گمرک استان زنجان،گفت: واردات موقت به استان حدود ۲۰۰ هزار تن به ارزش حدود ۵۶ میلیون دلار است و پذیرش ضمانت نامه‌های بانکی توسط گمرک زنجان انجام می‌شود و این میزان نسبت به سال گذشته از نظر ارزش دو درصد کاهش و از نظر وزن ۶ درصد افزایش دارد.

گنج خانلو ابراز کرد: واردات قطعی به استان ۳۸۵ میلیون دلار به وزن بیش از ۱۵۷ هزار تن که نسبت به سال گذشته از نظر ارزش ۱۹ درصد و از نظر وزن ۱۰ درصد رشد داشته است.

وی افزود: واردات کل به استان زنجان در هشت ماه امسال بیش از ۴۴۱ میلیون دلار به وزن بیش از ۳۵۶ هزار تن که ۱۶ درصد از لحاظ ارزش و ۸ درصد از لحاظ وزن افزایش دارد.

مدیرکل گمرک استان زنجان،بیان داشت: صادرات کالا طی هشت ماه از طریق گمرک استان زنجان حدود ۱۶۶ هزار تن کالا به ارزش حدود ۲۸۴ میلیون دلار است که از لحاظ ارزش حدود ۲۹ درصد و از نظر وزن ۱۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است و ۵ کشور عمده مقصد صادرات از استان زنجان به ترکیه، عراق، روسیه، امارات و پاکستان ثبت شده است.

گنج خانلو گفت: ۵ کشور عمده مبدأ واردات از استان زنجان ترکیه، امارات، سوئیس، آلمان و چین است که بیشترین افزایش صادرات به لحاظ ارزش مربوط به انواع فیلم PP، مفتول مسی، ترانسفورماتور بوده و بیشترین کاهش صادرات به لحاظ ارزش مربوط به کاغذ فلوتینگ، شمش روی و شمش سرب گزارش شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0