کد خبر : 106
تاریخ انتشار : 29 فروردین 1400

صادرات یک میلیون و۳۳۰ هزار دلاری صنایع دستی زنجان در سال ۹۹

صادرات یک میلیون و۳۳۰ هزار دلاری صنایع دستی زنجان در سال ۹۹

نیک نیوز: امیر ارجمند روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه محصولات صنایع‌دستی ظرفیت بسیار خوبی را برای ایجاد درآمد، اشتغال و توسعه استان فراهم می­ کنند، افزود: زنجان به‌عنوان یکی از مهم‌ترین استان‌های صنایع دستی فلزی کشور در تولید، جایگاه برجسته‌ای دارد و هنرمندان صنایع‌دستی این دیار در خط مقدم تولید قرار دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان گفت: از صنایع‌دستی زنجان چاقو و گیوه بیشتر به عراق، زیورآلات سنتی به کشورهای جنوب خلیج‌فارس، محصولات چرم به کشور ترکیه و ملیله نیز به برخی از کشورهای اروپایی صادر می‌شود که در این میان بیشترین صادرات به کشور عراق است. 

سال ۱۳۹۸شورای جهانی صنایع دستی، زنجان را به عنوان شهر جهانی ملیله ثبت کرد. 

ارجمند ادامه داد: صادرات صنایع ­دستی موضوعی پراهمیت در کسب درآمد و رونق اقتصادی این استان به‌حساب می­ آید.

وی با بیان اینکه ملیله‌کاری، چاروق دوزی، چاقوسازی، مسگری، قلم‌زنی، گلیم‌بافی، گیوه‌بافی و گیوه‌دوزی از صنایع‌دستی بومی استان محسوب می‌شود، افزود: هنرمندان صنایع‌دستی زنجان در برخی رشته‌ها همچون مسگری، ملیله‌کاری و چاقوسازی صاحب سبک هستند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان از وجود ۵۰ رشته صنایع دستی در این استان خبر داد و گفت: در زمان حاضر بالغ بر ۱۲ هزار نفر در استان در حوزه صنایع دستی فعالیت دارند. 

در سال ۱۳۹۸ نیز میزان صادرات صنایع دستی استان زنجان به ارزش بیش از یک میلیون و ۲۶۱ هزار دلار بود. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0