کد خبر : 4380
تاریخ انتشار : 19 مرداد 1401

ظرفیت 5 میلیارد دلاری صادرات مصالح ساختمانی به روسیه

ظرفیت 5 میلیارد دلاری صادرات مصالح ساختمانی به روسیه

نیک نیوز : عاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه با اشاره به توانمندی بالایی که مازندران در صادرات مصالح ساختمانی به روسیه دارد، گفت: امسال می‌توانیم فقط با روسیه تا پنج میلیارد دلار صادرات مصالح ساختمانی داشته باشیم، معادن گرانیت زیادی هم داریم و با توجه به نیاز روسیه، ظرفیت صادرات وجود دارد.

او با اعلام اینکه اولویت در تبادلات تجاری با کشورهای همسایه را بر این گذاشتیم که کریدور شمال جنوب و شرق به غرب را فعال کنیم، اعلام کرد: سال گذشته حجم مبادلات ما از این طریق از ۵ به ۱۰ میلیون تن رسیده است و امسال نیز امیدواریم که به ۲۰ تن برسد.
وی موضوع مهم دیگر را صادرات ایران به روسیه و قزاقستان به‌طور ویژه در بخش مرکبات و مصالح ساختمانی عنوان کرد که نیاز منطقه است و در مرحله نخست، قرارداد دو ساله‌ای با آنها بسته شده است.

او همچنین از دریافت مجوز صادرات مرکبات به چین گفت که به‌زودی نیز مجوز صادرات محصولات لبنی به چین دریافت می‌شود و این را هم نوید داد که به دنبال دریافت مجوز صادرات کیوی و سیب به چین هستیم.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: علاوه بر صادرات در زمینه‌های مرکبات، کیوی، برنج، لبنیات و ... باید صادرات خدمات مهندسی و پزشکی را هم موردتوجه قرار بدهیم که این مهم با جدیت از سوی کشورمان دنبال می‌شود و البته به این دلیل که وزارتخانه‌ها با وزارت امور خارجه در این امور ارتباط خوبی دارند؛ گام‌های خوب و رو به پیشرفتی برداشته شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0