کد خبر : 428
تاریخ انتشار : 21 اردیبهشت 1400

عامل حمله به بزرگترین خط انتقال سوخت در آمریکا شناسایی شد

عامل حمله به بزرگترین خط انتقال سوخت در آمریکا شناسایی شد

نیک نیوز: پلیس فدرال آمریکا اعلام کرد که عامل حمله سایبری به بزرگترین «کلونیال پایپ لاین» شرکت اپراتور خط لوله انتقال سوخت در این کشور را شناسایی کرده است.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) امروز دوشنبه در بیانیه ای عامل حمله سایبری به شرکت اپراتور خط لوله انتقال سوخت در این کشور با نام «کلونیال پایپ لاین» را شناسایی کرد.

در بیانیه صادره از سوی پلیس فدرال آمریکا در این خصوص آمده است: گروه «دارک ساید» طراح حمله سایبری به خط لوله سوخت در آمریکا بوده است. ما به همکاری با دولت و شرکت مذکور درباره تحقیقات پیرامون این موضوع ادامه می دهیم.

شرکت اپراتور خط لوله انتقال سوخت در آمریکا با نام «کلونیال پایپ لاین» چندی پیش اعلام کرد که در پی یک حمله سایبری، این شرکت عملیات تمام خطوط لوله انتقال را متوقف کرده و برای مقابله با تهدید حمله سایبری ارتباط برخی سامانه‌ها را با اینترنت قطع کرده است.

یک مقام آمریکایی ناشناس نیز به روزنامه واشنگتن پست گفته بود که باندهای تبهکاری مظنون به دست داشتن در این حمله سایبری هستند.

گفتنی است که شرکت کلونیال پایپ لاین بزرگترین سیستم خط لوله انتقال محصولات پالایشگاهی را اداره می‌کند که روزانه بیش از ۱۰۰ میلیون گالن سوخت را از هیوستون تگزاس به بندر نیویورک منتقل می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0