کد خبر : 5460
تاریخ انتشار : 03 آبان 1402

عراق، ایران را بازی داد

عراق، ایران را بازی داد

نیک نیوز: هر از چندی عراق صادرات یکسری محصولات کشاورزی را ممنوع می‌کند. طبق اعلام فرزاد پیلتن مدیرکل غرب آسیای سازمان توسعه تجارت ایران مجدد صادرات یکسری محصولات به طور موقت ممنوع شده است.

البته دو روز قبل خبری از سوی وزارت جهادکشاورزی عراق مبنی بر اینکه واردات گوجه‌فرنگی ایرانی آزاد شد، منتشر شد. موضوعی که «اکوایران» به آن پرداخت. همان زمان عراق اعلام کرده بود که این تصمیم برای اصلاح قیمت گوجه‌فرنگی در بازارهای محلی این کشور  گرفته شده است.

اما امروز فرزاد پیلتن مدیرکل غرب آسیای سازمان توسعه تجارت ایران از تصمیم جدید عراق خبر داد . او گفت: براساس اعلام بخش رایزنی بازرگانی سفارت عراق در تهران، دولت این کشور در راستای حمایت از تولیدات داخلی خود، ورود برخی محصولات کشاورزی مانند گوجه فرنگی، خیار و هندوانه را به این کشور به طور موقت ممنوع اعلام کرده است. درضمن این کشور بر تداوم ممنوعیت واردات سیب زمینی به این کشور تا اطلاع ثانوی تاکید کرده است.

پیلتن افزود: صادرات ایران به عراق در نیمه اول سال ۱۴۰۲ حدود ۴.۵ میلیارد دلار بوده که حدود ۲۰ درصد آن شامل محصولات کشاورزی بوده است. 

حال باتوجه به ممنوعیت صادرات این محصولات از ایران احتمالا حجم صادرات در ماه جاری کاهش خواهد یافت. حتی اگر صادرات گوجه فرنگی ممنوع نباشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0