کد خبر : 3981
تاریخ انتشار : 06 خرداد 1401

علت لغو دیدار ایران - کانادا

علت لغو دیدار ایران - کانادا

نیک نیوز: فدراسیون فوتبال کانادا اعلام کرد که بازی دوستانه بحث‌برانگیز با ایران را که قرار بود ۵ ژوئن (۱۵ خرداد) در ونکوور برگزار شود، لغو می‌کند چرا که این بازی «به‌طور قابل توجهی تفرقه‌انگیز» شده است.

در بیانیه این فدراسیون که روز پنجشنبه به وقت محلی منتشر شد، آمده است: در هفته گذشته، وضعیت ژئوپلیتیک غیرقابل دفاع میزبانی از ایران به طور قابل توجهی تفرقه انگیز شد و در واکنش به آن، مسابقه لغو شد. 

بیانیه افزود: در حالی که ما عوامل خارجی را در انتخاب حریف مطلوب در فرآیند تصمیم گیری اولیه خود در نظر گرفتیم، تلاش خواهیم کرد تا برای موارد بعدی بهتر عمل کنیم.

در  حالی که اقدامات سفر به آنکارا جهت اخذ ویزای سفر به کانادا برای بازیکنان تیم ملی فراهم شده بود، ساعتی پیش فدراسیون فوتبال کانادا به صورت یک‌طرفه دیدار بازی دوستانه ایران و تیم ملی این کشور  را لغو کرد.

پیش از این دیدار تیم‌ کشورمان مقابل اکوادور نیز که قرار بود در کانادا برگزار شود، لغو شده بود. از سنگال و نیوزیلند هم به‌عنوان حریفان تدارکاتی تیم کشورمان نامبرده می‌شد که امکان بازی با سنگال نیز وجود ندارد.

تیم ملی فوتبال ایران در گروه دوم جام‌جهانی ۲۰۲۲ با انگلیس، آمریکا و برنده پلی‌آف اروپا (ولز، اسکاتلند و یا اوکراین) همگروه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0