کد خبر : 694
تاریخ انتشار : 01 خرداد 1400

علم‌الهدی: عقیم‌سازی زنان و مردان باید حرام شود

علم‌الهدی: عقیم‌سازی زنان و مردان باید حرام شود

نیک نیوز: امام جمعه مشهد خواستار ممنوعیت عقیم سازی مردان و زنان شد و آن را حرام دانست.

آیت الله سیداحمد علم الهدی در دیدار با دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ۳۰ اردیبهشت ماه گفت:

- در جوامع استکباری امروز، دولت ها سعی می‌کنند تنطیم خانواده راه بیندازین تا جلودار رشد جمعیت شوند . در کشور ماهم در مسئله توسعه خانواده کار می‌کنند تا توان داخلی مسلمانان و کشور را پایین بیاورند که البته این مبانی بر خلاف اصول شرعی و فقه اسلامی است و علما و بزرگان باید مراقب این قسم از توطئه ها باشند .

- تنها با خواندن قرآن و حدیث و نصیحت فرهنگسازی صورت نمی‌گیرد. تهدید نسل یک بلای جدی برای کشور ماست ، اگر بخواهیم طبق آمار افزایش جمعیت گذشته ایران رشد جمعیت را محاسبه کنیم در حال حاضر کشور ما باید حدود ۱۴۴ میلیون جمعیت از ابتدای انقلاب تا به امروز که ۴۳ سال گذشته ، می داشته است ، زیرا هنگامی که نیروی جوان جامعه کم می شود در هیچ زمینه ای نمی توانیم با قدرت پیش روی کنیم از جمله مسئله اقتصاد مقاومتی.

- ما با نیروی انسانی خود باید اقتصاد مقاومتی را عملی کنیم

- همه دخترها و پسرها انگیزه ازدواج دارند بلکه باید موانع ازدواج را از سر راهشان برداریم . حتی باید در دانشگاه ها و حوزه ها برای متاهلان یک خوابگاه متاهلی ایجاد کنیم تا بتوانند در کنار درسشان زندگی کنند.بخش عمده ای از مسئله ی جمعیت با تشکیل ازدواج حل می شود.

- تاکید بر ممنوع کردن عقیم سازی مردان و زنان در بیمارستان ها

- در دستگاه های پزشکی ما باید عقیم سازی حرام شود و اگر پزشک یا بیمارستانی از این قانون تخطی کنند ، مورد پیگرد قانونی قرار بگیرند. آن چیزی که خداوند حرام کرده است بشود ممنوعیت جدی برای خود کشور .

- برای بانوان کارمند فضایی را ایجاد کنید تا بتواند با وجود کارش به فرزند آوری هم بپردازد .

آیت الله علم الهدی در پایان با تاکید بر فراهم کردن رفاه بانوان محصل و شاغل اظهار داشت: بخشی از فضای فرزند پروری برای خانومی که دارای ۲ فرزند و شاغل هستند ایجاد شود تا در کنار بتوانند به مراقب فرزندشان هم باشند. یکی از مشکلات دانشگاه های ما این است که محلی برای نگه داری کودک نداریم ، به همین علت بسیاری از بانوان نمی توانند به همراه فرزند ادامه تحصیل بدهد .شما عزیزان باید در مسئله ی فرزند آوری قدم اجرایی بردارید و مشکلات نگهداری فرزند و ازدواج را حل کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0