کد خبر : 3398
تاریخ انتشار : 13 بهمن 1400

عوامل اثربخش بر صادرات خرما و گوجه فرنگی

عوامل اثربخش بر صادرات خرما و گوجه فرنگی

نیک نیوز : هایتاجر ( بزرگترین بازار صادراتی ایران ) نوشت : عضو اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر لزوم بهبود وضع عوارض بر خرما در بازارهای هدف گفت: بخش خصوصی منتظر ورود مسئولان در این زمینه و تسهیل امور صادرات است.

ایشان اظهار داشت: فعالان اقتصادی و تجار و بازرگانان استان بوشهر در سال جاری، فعالیت مناسب و با کیفیتی داشته‌اند و حجم و ارزش صادرات استان نسبت به سال گذشته رشد محسوسی داشته است.

وی افزود: چنانچه در بحث صادرات و تعرفه‌های صادراتی و وارداتی، تسهیل شود و شرایط مناسب‌تری فراهم شود، قطعا به نتایج بهتر و ارزشمندتری در درآمد زایی ارزی می‌رسیم.

رئیس اتاق بازرگانی بوشهر خاطر نشان کرد: به هر میزان که صادرات رشد داشته باشد، اشتغال و معیشت مردم بهتر می‌شود و امیدوارم به اهداف مورد نظر برسیم.

ایشان تصریح کرد: خرمای استان بوشهر از کیفیت مناسب و بسته‌بندی خوبی برخوردار است و رایزنی برای صادرات این محصول به چند کشور از جمله روسیه صورت گرفته است.

وی خواستار بهبود وضع عوارض بر خرما در بازارهای هدف شد و گفت: وضع عوارض بالا، تاثیر نامطلوبی بر صادرات خرما گذاشته و تولید کنندگان و بخش خصوصی متضرر می‌شوند.

این فعال اقتصادی یادآور شد: صادرات خرما از اساسی‌ترین دغدغه‌های تولید کنندگان و همچنین صادرکنندگان است و از مسئولان انتظار داریم در بحث تعرفه‌ها و عوارض صادرات همکاری بهتری داشته باشند.

وی اضافه کرد: گوجه‌فرنگی استان بوشهر نیز به ویژه در فصل سرما، مشتریان زیادی در کشورهای مختلف دارد که چنانچه رایزنی بهتر شود و عوارض تسهیل شود قطعا شاهد افزایش چشمگیر صادرات گوجه‌فرنگی خواهیم بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0