کد خبر : 3370
تاریخ انتشار : 06 بهمن 1400

فشار تحریم ها صادرکنندگان ایرانی را متوقف نکرد

فشار تحریم ها صادرکنندگان ایرانی را متوقف نکرد

نیک نیوز : رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز گفت : دولت سیزدهم با انجام فعالیت های گسترده بستر مناسب برای تحول صادرات محصولات مختلف کشور فراهم کرده است.

به گزارش هایتاجر، روابط عمومی  اتاق بازرگانی البرز ، رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز در نشست هم‌اندیشی تشریح همایش فرصت های تجاری و سرمایه گذاری در کشور امارات متحده عربی افزود: سال های متوالی خطاب به  مسوولان دولتی فریاد زدیم که اجازه دهید در حوزه تجارت خارجی راه اندازی دفاتر تجاری خارجی توسط بخش خصوصی در کشورهای مختلف ایجاد شود، اما به این مهم توجهی نشد.

وی افزود: خوشبختانه ریاست سازمان توسعه تجارت نگاه مثبت و خوبی به توسعه تجارت خارجی و حوزه صادرت دارد. اکنون با انتصاب رییس سازمان توسعه تجارت از بدنه بخش خصوصی موضوع هایی از جمله در امور لجستیک، حمل و نقل و بازاریابی با جدیت بیشتری دنبال می شود.

ایشان با اشاره به اینکه‌ اکنون در دنیا از ظرفیت و توانایی بخش خصوصی استفاده می شود،‌ اظهار کرد:  توجه خاص به این مهم  گسترش روابط اقتصادی و تجاری ایران با کشورهای هدف را درپی خواهد داشت.

وی تصریح کرد: راه اندازی مراکز تجاری ایران در کشورهای مختلف پل ارتباطی مناسبی در گسترش روابط تجاری با بازارهای خارجی به شمار می رود. صدور مجوز راه اندازی ۶ دفتر مرکز تجاری ایران در کشورهای مختلف توسط سازمان توسعه تجارت ایران اقدامی مهم  در هدفگذاری در مسیر توسعه روابط تجاری ایران با کشورهای منطقه خارمیانه و کشورهایی مانند چین و هند است.

رییس اتاق بازرگانی البرز عنوان کرد: در سال های اخیر واحدهای تولیدی ایرانی با مشکلات بسیاری مواجه شده اند که بخش مهمی از آن متاسفانه به تحریم های داخلی باز می گردد اما فشار تحریم های خارجی نتوانسته است شرکت ها و تولیدکنندگان ایرانی را متوقف کنند.

ایشان در ادامه سخنانش اظهار داشت: با توجه به برگزاری نمایشگاه ۲۰۲۰ اکسپوی دوبی، افراد زیادی متقاضی شده اند که به امارات سفر کرده و بازدیدی از این نمایشگاه داشته باشند.

وی در ادامه با مهم برشمردن صنعتی بودن استان البرز گفت: با توجه به فعالیت بیش از سه هزارو۵۰۰  واحد صنعتی و بالا بودن صادرات برخی کالاها و اقلام صادراتی استان، شرکت های البرزی مراودات تجاری زیادی با کشورهای همسایه از جمله امارات دارند و در محاسبه عدد صادرات و واردات استان رقم بالایی از این مراودات به مبادلات تجاری با آن کشور اختصاص دارد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز گفت: این استان در حوزه صادرات محصولات کشاورزی، صنایع غذایی و دیگر موارد حضور پر رنگی دارد.

وی با بیان اینکه در یکسال و نیم گذشته اعزام هیات های تجاری یا میزبانی از آنها به دلیل درگیری جامعه با ویروس کرونا کاهش داشته است، عنوان کرد: اکنون فرصتی برای اعزام هیات تجاری ایرانی به امارات فراهم شده است تا در کنار بازدید از نمایشگاه اکسپوی دبی دیداری با فعالان اقتصادی ایرانی داشته باشند که مقیم امارات هستند و در آن کشور کار می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0