کد خبر : 3892
تاریخ انتشار : 20 اردیبهشت 1401

قانع شدن مشروط محمودزاده از پاسخ امیرعبدالهیان

قانع شدن مشروط محمودزاده از پاسخ امیرعبدالهیان

نیک نیوز:  جلال محمود زاده نماینده مردم مهاباد صبح امروز در صحن علنی مجلس (سه شنبه ۲۰ اردیبهشت) از توضیحات حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به سوال مطرح شده مبنی بر سدسازی‌های غیرقانونی و بی رویه دولت ترکیه بر روی رودهای ارس، دجله و فرات به صورت مشروط قانع شد.

محمودزاده در توضیح سوال خود در صحن مجلس گفت: سدسازی‌های بی رویه و برخلاف عرف بین الملل دولت ترکیه بر روی آب‌های بین المللی از جمله دجله و فرات و ارس موضوع سوال من است.

وی افزود: سدسازی غیرقانونی ترکیه در قالب دو پروژه وسیع به نام «گاپ و داپ» شامل احداث ۲۲ سد و ۱۳ نیروگاه برق آبی بر روی سرشاخه‌های رودخانه‌های مذکور بوده که در آینده موجب خشک شدن اراضی کشاورزی پایین دست و ایجاد گرد و خاک در منطقه خواهد شد.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی گفت: سیاسی های دولت‌های مختلف و عدم شناخت از حقوق بین المللی حق آبه کشور باعث تهدید اکوسیستم جمهوری اسلامی ایران شده است. چرا دستگاه دیپلماسی در این باره به مجامع عمومی شکایت نمی‌کند؟

محمودزاده پس از توضیحات وزیر امور خارجه عنوان کرد: اگر وزیر قول بدهد گزارشات مربوطه را به صورت دو و سه ماهه از روند پیگیری این موضوع به رئیس مجلس و کمیسیون تخصصی کشاورزی بدهد، بنده قانع خواهم شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0