کد خبر : 5459
تاریخ انتشار : 03 آبان 1402

قطر در حال رایزنی با حماس برای آزادی اسرای اسراییلی

قطر در حال رایزنی با حماس برای آزادی اسرای اسراییلی

نیک نیوز: آخرین آمار‌ها از سوی ارتش رژیم صهیونیستی حاکی از آن است که ۲۲۲ صهیونیست هم اینک در اسارت نیرو‌های حماس در نوار غزه قرار دارند. گرچه تل آویو از تمامی تلاش‌ها به منظور آزادی اسرای خود با قدرت نظامی خبر می‌دهد، اما در پشت پرده میانجیگران منطقه‌ای در حال تلاش برای تسهیل روند آزادی اسرا هستند. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، ۳ دیپلمات و یک منبع آگاه در منطقه که نخواستند نامشان فاش شود روز سه شنبه اعلام کردند میانجیگران قطری در حال رایزنی با جنبش حماس برای تسریع در روند آزادی اسرای غیرنظامی صهیونیست هستند. 

دوحه با هماهنگی با آمریکا رهبری مذاکرات به منظور میانجیگری میان حماس و اسراییل را برای آزادی بیش از ۲۰۰ گروگان صهیونیست را آغاز کرده است. حماس روز گذشته ۲ اسیر زن صهیونیست و روز جمعه نیز ۲ تبعه آمریکا را بدون پیش شرط و با میانجیگری قطر آزاد کرد. 

یک منبع در این باره به رویترز گفت: قطر اکنون در حال مذاکره برای آزادی شمار بیشتری از غیرنظامیان است. این مذاکرات هم اکنون شاهد پیشرفت زیادی بوده است. با این حال، این مذاکرات شامل آزادی اسرای نظامی اسراییلی در بند جنبش حماس نمی‌شود. 

حماس می‌گویند اسرای نظامی صهیونیست یک دارای استراتژیک به منظور تبادل زندانیان با اسراییل و آزادی زندانیان فلسطینی در بند این رژیم است. 

دو مقام آگاه آمریکایی نیز در این باره اعلام کردند: آمریکا می‌داند که قطر در حال فشار بر روی حماس برای آزادی تمامی اسرای غیرنظامی بدون آنکه اسراییل مجبور به آزادی اسرای فلسطینی باشد، است.

دیپلمات‌های و منابع آگاه می‌گویند تامین خوراک و اسکان اسرا و رسیدگی به مجروحان برای جنبش حماس هم اینک دشوار است، زیرا این جنبش هم اینک خود را آماده حمله زمینی اسراییل به نوار غزه می‌کند و غذا و داروی کمی برای ذخیره برای جمعیت ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفری غزه وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0