کد خبر : 2214
تاریخ انتشار : 02 شهریور 1400

قوی ترین وزرای کابینه پیشنهادی

قوی ترین وزرای کابینه پیشنهادی

نیک نیوز: علیرضا شهبازی نماینده مردم نهاوند و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پاسخ به این سوال که پیش‌بینی شما از رأی مجلس به کابینه رئیسی چیست؟  گفت: برداشت من با توجه به جوی که در مجلس حاکم است این است که اکثر وزرایی که معرفی شدند رأی می آورند تعداد کمی از وزرا احتمال دارد که لب مرز باشند و تا آن زمان که معرفی رئیس جمهور صورت می گیرد باید دید نتیجه کار چه خواهد شد. این احتمال وجود دارد که تعدادی از وزرا رأی نیاورند.

او در پاسخ به این سوال که کدام وزرا منظورتان است؟ افزود: نام نمی برم چون صلاح نیست آن گونه که فضای مجلس نشان می دهد ممکن است، یکی، دو نفر رأی نیاورند حال ممکن است تا انتهای زمان بررسی ها، شرایطی پیش بیاید که بتوانند بیشتر دفاع کنند به ویژه درباره مسائلی که در موردشان مطرح است اگر مسائل و مطالبی که مطرح است را برای نمایندگان روشن کنند احتمال دارد که آنها کمک کنند اما فضای حاکم نشان می دهد اکثر وزرای پیشنهادی رأی بیاورند.

شهبازی در پاسخ به این سوال که دفاع رئیسی از وزرا در مجلس را چقدر تاثیرگذار می دانید؟ عنوان کرد: بسیار تاثیرگذار است اینکه به چه دلایل و چه ویژگی های برجسته ای در این افراد دیده که آنها را معرفی کرده می تواند بسیار موثر باشد.

او در پاسخ به این سوال که قوی ترین و ضعیف ترین وزیر معرفی شده به مجلس چه افرادی هستند؟ عنوان کرد: اسم نمی برم تعدادی از وزرا، وزرایی هستند که هم قبلا کار کردند و هم باتجربه هستند یقینا موفق هستند تعدادی هم که ناشناخته هستند باید بیشتر معرفی شوند آقای رئیسی آن خصلت ها و خصوصیات آنها را که بیان کند آنها هم رأی می آورند اما در مجموع، افرادی هستند که بسیار موفق هستند در مسئولیت هایی هم که از قبل داشته تقریبا خوب عمل کرده اند.

کابینه پیشنهادی نسبتا خوب است و رأی می آورد

همچنین محمدصالح جوکار نماینده مردم یزد و رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس نیز در پاسخ به این سوال که پیش‌بینی شما از رأی مجلس به کابینه رئیسی چیست؟  گفت: هنوز جمع بندی در این باره صورت نگرفته است اما کابینه رأی می آورد اما آراء متفاوت خواهد بود. اینکه میزان رأی به حدنصاب برسد یا خیر، بحث بعدی است اما در مجموع کابینه نسبتا خوبی است حال اینکه چه نتیجه ای رقم می خورد باید منتظر روزهای آینده باشیم.

رونمایی از قوی ترین وزرای پیشنهادی رئیسی

او در پاسخ به این سوال که ممکن است همه وزرا رد بشوند یا به یکباره رأی اعتماد مجلس را بگیرند؟ تصریح کرد: در هر صورت رأی نمایندگان است نمایندگان پرونده  و برنامه های نمایندگان را می بینند و رأی خواهند داد بنابراین از حالا نمی توان پیش بینی کرد.

جوکار در پاسخ به این سوال که قوی ترین و ضعیف ترین وزیر معرفی شده به مجلس چه افرادی هستند؟ عنوان کرد: درباره ضعیف ترین وزیر اظهارنظر نمی کنم اما درباره قوی ترین وزرا می توان به وزاری دفاع، کشور، وزیر امور خارجه، راه و شهرسازی و وزیر نفت هم با توجه به شناختی که دارد، وزرایی خوب و قوی هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0