کد خبر : 5746
تاریخ انتشار : 03 بهمن 1402

لزوم اهمیت جدی به هوش مصنوعی در مجلس

لزوم اهمیت جدی به هوش مصنوعی در مجلس

نيك نيوز: احمد نادری عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران توانا درباره فعالیت‌هایی که مجلس یازدهم در حوزه هوش مصنوعی و فضای مجازی انجام داده است، گفت: ما در فراکسیون گام دوم انقلاب اسلامی که ۶۰ ۷۰ نفر از همین جوانان مجلس هستیم به این سمت رفتیم که یک کمیسیون فضای مجازی در مجلس راه اندازی کنیم.

نادری افزود: ما به دنبال یک کمیسیون دائمی مثل کمیسیون جهش تولید بودیم که یک کمیسیون مصوب در آیین نامه مجلس نیست اما از کمیسیون‌هایی است که هر دوره شکل می‌گیرد. لکن به دلایلی موفق نشدیم.

وی با اشاره به اهمیت هوش مصنوعی بین نمایندگان مجلس یازدهم اظهار داشت: در ابتدا مجلس یازدهم حداقل جوانان‌های این مجلس به اهمیت فضای مجازی و هوش مصنوعی واقف بود و به این سمت رفتیم که در مورد آن قانون‌گذاری هم کنیم. یکی نمونه آن بحث کمیسیون مربوط به اصل ۸۵ بود که یکسری مباحث و ملاحظات سیاسی آن را به سمت دیگری برد.

عضو هیئت رئیسه مجلس ادامه داد: تاکید ما بر این است که حکمرانی فضای مجازی بسیار مهم است و ما باید در مورد آن هم سیاستگذاری، هم قانون‌گذاری و هم تدوین آیین‌نامه داشته باشیم.

نادری با اشاره به اینکه این حوزه یک حوزه نوظهور هم در دنیا و هم در کشور ما است و باید به سمت قانون‌گذاری بیشتر در این حوزه حرکت کنیم بیان کرد: توصیه من به دوستان در مجلس دوازدهم این است که تلاش کنند کمیسیون مختص فضای مجازی و هوش مصنوعی شکل بگیرد و موضوعاتی مثل هوش مصنوعی، مقررات نویسی‌ها و افزونه‌ها را در آن کمیسیون پیگیری کنند. این پیگیری‌ها باید هم قانون‌گذارانه و هم نظارتی باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0