کد خبر : 3492
تاریخ انتشار : 02 اسفند 1400

مجلس برای مذاکره کنندگان شرط گذاشت

مجلس برای مذاکره کنندگان شرط گذاشت

نیک نیوز: نمایندگان مجلس روز گذشته خطاب به رئیس‌جمهور تأکید کردند که با خط قرمز قرار دادن منافع ملت ایران بدون اخذ تضامین لازم، متعهد به هیچ توافقی نشود.

۲۵۰ نماینده مجلس در نشست علنی روز گذشته در بیانیه‌ای ضمن تقدیر از دیپلماسی فعال وعزتمندانه دولت سیزدهم و اعلام اینکه مذاکرات ایران در مورد رفع تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران به نقطه حساسی رسیده است، نکاتی را به شرحی که در ادامه می‌آید، یادآور شدند:

۱ دولت ظالم و تروریست امریکا و نیز دنباله‌روان ضعیف و ذلیل امریکا یعنی سه کشور اروپایی در طول هشت سال گذشته نشان دادند که به هیچ تعهدی پایبند نبوده و از هر وسیله ممکن جهت ضربه وارد کردن به منافع ملت ایران استفاده و حتی برخلاف تمام قوانین دنیا، دارو را نیز علیه ملت ایران تحریم کردند و بر این اساس باید از تجربیات سابق درس عبرت بگیریم و با خط قرمز قرار دادن منافع ملت ایران بدون اخذ تضامین لازم، متعهد به هیچ توافقی با بدعهدان نگردیم.

۲ دولت تروریست امریکا و سایر کشورهای عهدشکن غربی باید تضمین دهند که از برجام خارج نمی‌شوند.

۳ رژیم امریکا و سایر کشورهای طرف برجام باید تعهد دهند که از مکانیزم ماشه استفاده نخواهند کرد.

۴ رژیم امریکا و سه کشور اروپایی باید به ملت ایران تعهد دهند که تحریم‌ها علیه ملت ایران به بهانه‌های واهی هسته‌ای، تروریسم، موشکی و حقوق‌بشر را لغو کنند از جمله باید تحریم‌های کاتسا، کاتسا یوترن و آیسا حذف شوند.

۵ در مقام اجرا باید ابتدا امریکا و سایر بدعهدان برجام به تعهدات خود در قبال تحریم‌ها عمل کنند و بعد از راستی‌آزمایی، ایران سراغ انجام تعهدات خود رفته و آن را انجام دهد.

۶ مطابق ماده ۷ قانون اقدام راهبردی مجلس شورای اسلامی، دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است انجام تعهدات طرف غربی در لغو تحریم‌ها بویژه تحریم‌های نفتی، بانکی و بازگشت پول صادرات به صورت بانکی و بدون هیچ مشکلی را به مجلس شورای اسلامی گزارش کند و در صورت تأیید و تصویب مجلس، دولت می‌تواند نسبت به گام‌های کاهشی در زمینه هسته‌ای اقدام نماید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0