کد خبر : 1559
تاریخ انتشار : 14 تیر 1400

مدیرعامل توانیر ایران را با فرانسه مقایسه کرد/ راهکار خاموشی افزایش قیمت است!

مدیرعامل توانیر ایران را با فرانسه مقایسه کرد/ راهکار خاموشی افزایش قیمت است!

نیک نیوز: مدیرعامل توانیر راهکار‌های کاهش خاموشی را افزایش قیمت عنوان کرد!

متولی‌زاده:

* در همه جای جهان مسئله عرضه و تقاضا به‌ویژه در برق را با افزایش قیمت حل کرده‌اند، اما در ایران به‌ دلیل سیاست‌هایی که از گذشته وجود دارد، ارزان‌ترین برق را داریم و در طول تاریخ صنعت برق ارزان‌ترین زمانی است که برق عرضه می‌شود.

* این امر باعث می‌شود که انگیزه لازم برای مصرف بهینه وجود نداشته باشد، حساسیت مردم کمتر شده و دستگاه‌های غیربهره‌ور مورد استفاده قرار گیرد و امکان سرمایه‌گذاری کافی وجود نداشته باشد.

* البته این «مشكل» عمده كشورهای پرانرژی است كه چون برق را ارزان تولید می‌كنند خیلی هم پول بابتش نمی‌گیرند. البته از نظر تربیتی حرف كاملا درستی می‌زنند و مردم باید مشكل برق را با پایین‌آوردن تقاضا حل كنند كه این همه خاموشی نداشته باشیم.

* (مدیرعامل توانیر مثال خود برای اثبات این مسئله را الگوی همیشگی ایران، كشور فرانسه انتخاب كرد و با ذكر دوباره قیمت پایین): «در کشوری همچون فرانسه ۳۶۵ روز را به سه رنگ تقسیم کرده است، بدین‌گونه که ۳۰۰ روز رنگ سفید، ۴۰ روز آبی و ۲۰ روز قرمز است و به مردم اطلاع می‌دهند که در روزهای سفید قیمت برق ۹ سنت یورو، در روزهای آبی ۱۱ سنت یورو و در روزهای قرمز ۶۰ سنت یورو است و مردم می‌دانند که در آن روزها باید مبلغ بیشتری را برای برق پرداخت کنند که همین مسئله موجب مدیریت مصرف می‌شود».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0