کد خبر : 4156
تاریخ انتشار : 01 تیر 1401

مسکو صادرات امن غلات اوکراین را تضمین می‌کند

مسکو صادرات امن غلات اوکراین را تضمین می‌کند

نیک نیوز: نبزیا گفت: ما در بالاترین سطح ممکن تضمین‌هایی را ارائه کردیم و اکنون تصمیم گیری به عهده اوکراینی‌ها است. آن‌ها آب‌های ساحلی را مین گذاری کردند و باید این مین‌ها را پاکسازی کنند.

سفیر روسیه تاکید کرد: ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه تاکید کرده است که از صادرات غلات اوکراین برای اهداف نظامی استفاده نخواهد کرد.

«میکولا سولسکیا» وزیر کشاورزی اوکراین با پیش بینی اینکه اوکراین برای مدتی طولانی از بازار به دور می‌ماند، به خبرگزاری رویترز گفت: اکنون ما در مورد سه برداشت گندم در آن واحد صحبت می‌کنیم؛ نمی‌توانیم محصول سال گذشته را برداشت کنیم، نمی‌توانیم محصول فعلی را برداشت کنیم و علی الخصوص نمی‌خواهیم محصول سال بعد را بکاریم.

وی تاکید کرد که کشاورزان در بهار امسال از کاشت ذرت به آفتابگردان تغییر رویه داده‌اند زیرا دانه‌های روغنی در هر هکتار وزن کمتر اما فروش بیشتری دارند و همین تغییر ممکن است در مورد گندم اتفاق افتد.

اوکراین در زمان صلح تا ۶ میلیون تن غلات در ماه صادر می‌کرد اما مسدود شدن بنادر دریایی این حجم را به ۳۰۰ هزار تن در ماه مارس (اسفند ۱۴۰۰) و حدود یک میلیون تن در ماه آوریل (فروردین) رساند.

صادرات اوکراین در ۱۰ روز نخست ماه جاری تقریبا نصف میزان گزارش شده در سال گذشته بود.

شبکه تلویزیونی تی آر تی ترکیه هفته گذشته گزارش داد که روسیه، اوکراین و ترکیه یک کانال اضطراری بین وزارتخانه‌های دفاع خود برای رسیدگی به موضوع ارسال غلات از بنادر اوکراین ایجاد کرده‌اند. این سه کشور قرار است برای اطمینان از عملکرد این کریدور نماینده خود را معرفی کنند.

مسائل مربوط به کریدور غلات، محور مذاکرات ۸ ژوئن (۱۸ خرداد) در آنکارا میان سرگئی لاوروف و مولود چاووش اوغلو وزیران خارجه روسیه و ترکیه بود.

پوتین رئیس‌جمهور روسیه پیشتر گفته بود که اگر کی‌یف بنادر خود را مین زدایی و صادرات محموله‌ها را از طریق بنادر تحت کنترل روسیه مانند بردیانسک و ماریوپل تضمین کند، مسکو عبور بدون مانع کشتی‌ها با محموله غلات اوکراینی را تضمین می‌کند.

مقام‌های ترکیه وعده داده‌اند که امنیت محموله‌های غلات اوکراین را از طریق دریای سیاه تضمین کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0