کد خبر : 3424
تاریخ انتشار : 19 بهمن 1400

مشاور بایدن استعفا کرد

مشاور بایدن استعفا کرد

نیک نیوز: «اریک لندر» مدیر دفتر علوم و سیاست فناوری (OSTP) کاخ سفید که از مشاوران ارشد علمی «جو  بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا محسوب می‌شد، به دلیل آزار و اذیت و تحقیر چندین تن از کارکنان کاخ سفید مجبور به  استعفا شد.

شبکه روسی «راشاتودی» در این خصوص گزارش کرد، پس از روشن شدن تحقیقات در خصوص رفتار نامناسب لندر با کارکنان کاخ سفید، وی مجبور شد روز گذشته (دوشنبه) در نامه‌ای استعفای خود را به بایدن ارائه دهد.

وی در این نامه نوشت: «من بسیار ناراحتم که با نحوه حرف زدن خود، به همکاران گذشته و فعلی خود صدمه زدم. روشن است که حرف‌هایی که زدم و شیوه بیان من از خارج از خطوط قرمز و برای مردان و زنان غیرمحترمانه و تحقیرآمیز بود. هرگز چنین قصدی نداشتم اما به هرحال این تقصیر و مسئولیت من بوده است».

وی سپس در پایان نامه خود خواستار استعفا از سمتش شد و نوشت: «من معتقدم ادامه مؤثر در نقشم ممکن نیست و کار این دفتر بسیار مهم است و نباید در مسیر آن مانع ایجاد کرد».

 «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید روز گذشته (دوشنبه) اعلام کرد که رئیس‌جمهور آمریکا استعفای لندر را پذیرفته است و قدردان «تلاش‌های وی در دفتر علوم و فناوری در زمینه همه‌گیری»، سرطان و تغییرات اقلیمی است و «وی (بایدن) می‌داند که دکتر لندر در سال‌های پیش رو، سهم‌ مهمی در جامعه علمی ایفا خواهد کرد».

تحقیقات دو ماهه درباره اتهامات قلدری لندر، «شواهد معتبری» را نشان داده مبنی بر اینکه وی «به شیوه‌ای تحقیرآمیز یا توهین‌آمیز» با چندین تن از کارکنان زن کاخ سفید صحبت می‌کرده است.

«راشل والس» مشاور کل دفتر علوم و سیاست فناوری کاخ سفید می‌گوید که لندر علیه هر فردی که  از عملکردش انتقاد می‌کرد، انتقام می‌گرفت که این اقدام از طریق، «توهین لفظی، تحقیر، کوچک کردن فرد مورد نظر در مقابل دیگر افراد، خندیدن به وی، نادیده گرفتن آنها، گرفتن مسئولیتشان و جایگزین کردن و بیرون کردن آن‌ها از سازمان» صورت می‌گرفت.

وی ادامه داد که به واسطه رفتار لندر، زنان کاخ سفید دچار ضربه روحی شدیدی شده بودند و حس انزوا داشتند و در بسیاری از موارد از این نوع رفتار توهین آمیز لندر اشک می‌ریختند. طبق گزارش راشاتودی، بایدن در روز تحلیف خود متعهد شد که فوراً هرکس که با بی‌احترامی و تحقیر با دیگر همکارانش رفتار کند، اخراج خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0