کد خبر : 4204
تاریخ انتشار : 12 تیر 1401

مصطفی الکاظمی یکشنبه به عربستان می رود

مصطفی الکاظمی یکشنبه به عربستان می رود

نیک نیوز: یک منبع دیپلماتیک در کشورهای حاشیه خلیج فارس از سفر روز یکشنبه مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق به عربستان خبر داد.

بر اساس این گزارش، یک منبع دیپلماتیک در ریاض پایتخت عربستان گفت که مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق قرار است روز یکشنبه با سفر به شهر جده در ساحل دریای سرخ با محمد بن سلمان ولیعهد سعودی و مقامات ارشد این کشور دیدار کند.

این منبع که خواست نامش فاش نشود در گفتگو با خبرگزاری آلمان افزود که الکاظمی در این سفر رهبران سعودی را در جریان نتایج سفر اخیر خود به ایران و موضع تهران درباره مذاکرات با ریاض قرار خواهد داد

منبع دیپلماتیک مذکور همچنین مدعی شد: پاسخ مثبت تهران به مطالبات عربستان و در راس آنها دست کشیدن از دخالت در امور داخلی کشورهای عربی و تداوم ایجاد بازوهای خود در این کشورها که امنیت و ثبات منطقه را تهدید می کند می تواند به برقراری روابط صحیح مبتنی بر احترام متقابل که به نفع منافع ملت های منطقه و رفاه و پیشرفت آنها در تمام زمینه ها است، منجر گردد.

گفتنی است که مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق روز شنبه هفته گذشته ابتدا در سفری رسمی وارد جده عربستان شد و روز بعد هم با سفر به تهران با مقامات ارشد ایران دیدار و رایزنی کرد.

این در حالی است که یک منبع در دولت عراق فاش کرد که نشست جدید بین دیپلمات های عربستانی و ایران در عراق برگزار خواهد شد.

این منبع گفت: ۵ نشست پیشین که میان ریاض و تهران در بغداد برگزار شد، در سطوح امنیتی و اطلاعاتی بود؛ اما نشست آتی در سطح دیپلماتیک خواهد بود.

وی افزود: این نشست در آینده و براساس توافق اولیه عربستانی ها و ایرانی ها در بغداد برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0