کد خبر : 1028
تاریخ انتشار : 18 خرداد 1400

مطالبات 28 هزار میلیاردی نیروگاه‌ها از دولت/ فقط یک درصد از برق کشور صرف استخراج رمزارزها می‌شود

مطالبات 28 هزار میلیاردی نیروگاه‌ها از دولت/ فقط یک درصد از برق کشور صرف استخراج رمزارزها می‌شود

نیک نیوز: رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: مجموع برق مصرفی واحدهای مجاز و غیرمجاز استخراج رمزارزها فقط یک درصد برق مصرفی کشور است.

محمدرضا پورابراهیمی امروز در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی بااشاره به موضوع قطعی برق واحدهای تولیدی و اثرات آن بر صنعت و تولید کشور، گفت:  طبق قانون باید خسارت‌های ناشی از قطعی برق به واحدهای آسیب دیده پرداخت شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه راه‌اندازی بورس انرژی را از وزیر اقتصاد خواستاری شد و گفت: این مساله بر عهده وزارت نیرو است اما تاکنون اقدامی در مورد آن نشده است. 

وی بیان داشت: مطالبات معوق نیروگاه‌های بخش خصوصی از دولت حدود 28 هزار میلیارد  تومان است که اگر برای آن فکر نشود مشکل بزرگی در آینده ایجاد خواهد شد.  

وی با بیان اینکه تنظیم نیرو در بورس انرژی باید براساس عرضه و تقاضا انجام شود گفت: وزارت نیرو اساسا به چنین چیزی اعتقاد ندارد و به این بحث وارد نشده است این در حالی است که امکان عرضه و صادرات برق توسط بخش خصوصی می‌تواند در بورس انرژی فراهم شود. 

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس بیان داشت: در جلسه سران قوا مطرح شد که مشکل قطعی برق به خاطر رمزارزها است و در گزارش وزارت صمت در جلسه کمیسیون اقتصاد و گزارش بانک مرکزی این گونه بود که مجموع مصرف برق واحدهای مجوزدار 320 مگاوات است و غیرمجازها هم حدود 300 مگاوات است که نسبت به دولت 60 هزار مگاوات کشور  یک درصد از مصرف برق کشور را تشکیل می‌دهد بنابراین این گونه صحبت‌ها آدرس غلط دادن است در حالی که در  پنج سال گذشته حتی یک نیروگاه به ظرفیت برق کشور اضافه نشده است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0