کد خبر : 3912
تاریخ انتشار : 24 اردیبهشت 1401

معضلات صادرات دارو به روسیه

معضلات صادرات دارو به روسیه

نیک نیوز :  رییس اتاق بازرگانی گیلان در سفر کاری خود به روسیه، با استاد دانشگاه و مدیرعامل شرکت داروسازی بیوانتیگرای روسیه در سرای تجاری ایرانیان در آستراخان روسیه دیدار و طرفین در خصوص همکاری‌های ایران و استان آستراخان در عرصه داروسازی و صادرات داروهای ساخت ایران به بازار روسیه و آستراخان گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

مدیرعامل شرکت داروسازی بیوانتیگرای روسیه در این دیدار با تاکید بر اینکه بخاطر تحریم‌های غرب علیه روسیه، واردات دارو و مواد اولیه تولید دارو به روسیه به سختی انجام می‌گیرد، اظهار کرد: گسترش روابط و تعاملات تجاری بین دو استان گیلان و آستراخان می‌تواند حلال بسیاری از مشکلات دو کشور باشد.

وی با اشاره به ظرفیت ایران و استان گیلان به لحاظ داشتن کارخانجات بزرگ و توانمند در صنعت داروسازی گفت: بر اساس بررسی‌های به‌عمل‌آمده، داروهای تولید ایران از کیفیت بالایی برخوردار هستند که این محصولات می‌تواند از ایران به روسیه صادر گردد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر اخذ گواهی ورود هر قلم دارو به روسیه دارای پروسه طولانی‌مدت و گرانقیمت است، ولی دولت روسیه درحال تنظیم لیست داروهای وارداتی و تدوین دستورالعملی است تا واردات دارو به روسیه تسهیل گردد، تصریح کرد: برای شروع همکاری‌های مشترک می‌توان در خصوص صادرات مکمل‌های غذایی و لوازم بهداشتی از ایران به روسیه اقدامات مشترک به عمل آورد.

 رییس اتاق بازرگانی گیلان نیز با استقبال از تمایل طرف روسی برای واردات داروهای ایرانی به روسیه اظهار کرد: تمام تلاش خود را برای ایجاد همکاری مشترک بین داروسازان ایرانی و طرف روسی به‌عمل خواهد آورد.

در پایان این جلسه مقرر شد در فرصت مناسب کارشناسان روسی برای بازدید و آشنایی با توان صنایع داروسازی ایران و همچنین برای ادامه مذاکرات به ایران سفر کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0