کد خبر : 3332
تاریخ انتشار : 02 بهمن 1400

مقابله با داعش در نزدیکی مرز ایران

مقابله با داعش در نزدیکی مرز ایران

نیک نیوز:  گروهی از بقایای تروریست‌های داعش سعی کردند به مواضع الحشد الشعبی حمله کرده و دوربین حرارتی را در روستای سبته را که تحت کنترل ارتش و پلیس است منهدم کنند، اما واحدی از تیپ ۲۴ الحشد الشعبی با آنها مقابله کرد و تلاش آنها برای حمله را ناکام گذاشت.

نیروهای الحشد الشعبی به درخواست مردم سبته یک پست امنیتی در ورودی شهر ایجاد و دوربین هم نصب کردند.

منابع عراقی، صبح روز جمعه اعلام کردند عناصر سازمان تروریستی داعش به یک مقر ارتش عراق در ناحیه «العظیم» واقع در استان دیالی (شرق) حمله کرده‌اند و در پی این حمله، ۱۱ نیروی ارتش عراق از جمله یک افسر به شهادت رسیده‌اند.

به گفته این منابع، عناصر گروهک تروریستی داعش سحرگاه امروز با قناصه و اسلحه‌های نیمه‌سنگین به صورت غافلگیرانه به یکی از مقرهای ارتش عراق میان روستاهای "الطالعه"، "وام" و "الکرمی" حمله کردند که این اقدام باعث شهادت یازده سرباز عراقی از جمله یک افسر با رتبه ستوان یکم شد.

در همین حال «فالح الفیاض» رئیس سازمان الحشد الشعبی به دنبال شهادت ۱۱ نیروی ارتش این کشور به دست عناصر داعش در استان دیالی با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد: ما دستان نیروهای مسلح را برای بیش‌تر شدن تلاش‌ها در تعقیب بقایای تروریست‌ها و کسانی که به دنبال تعرض به امنیت و خون عراقی‌ها هستند می‌فشاریم.

الفیاض تاکید کرد:ما در الحشد الشعبی همه قوا و ظرفیت خود را برای خدمت به این هدف مشترک به کار می‌گیریم همان طور که قبلا نبرد ما یکی بوده و توانستیم تروریسم را از لحاظ نظام شکست دهیم ، حالا نیز به اذن پروردگار قادریم بقایای آنها را نابود و عراق را کاملا از این باند جنایتکار آزاد کنیم.

به تازگی «جیمز تاون» یک اندیشکده آمریکایی با اشاره به حضور داعش در استان دیالی عراق، نوشته است که این گروهک تروریستی در حال سو‌ء‌استفاده از اختلافات و ضعف هماهنگی میان اربیل و بغداد برای گسترش نفوذ خود در این استان است.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0