کد خبر : 2924
تاریخ انتشار : 26 آبان 1400

ملکه انگلیس محروم شد

ملکه انگلیس محروم شد

نیک نیوز: الیزابت و چارلز توافق کردند که این سفر با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته باید انجام شود. هدف از این سفر چهار روزه تقویت روابط با دو کشوری عنوان شده که دارای مناسبات دیرینه‌ای با انگلیس هستند.

منابع خبری انگلیس گزارش دادند، الیزابت دوم که ۹۵ سال سن دارد، طولانی ترین ملکه انگلیس بشمار می‌رود. او از سال ۱۹۵۲ بر تخت سلطنت تکیه زده است. گفته می‌شود که نامبرده پس از رگ به رگ شدن کمرش، برنامه معمولی خود را تا پایان سال به "وظایف سبک" کاهش داده است.

الیزابت یکشنبه گذشته هم به دلیل بیماری، از شرکت در مراسم یادبود قربانیان جنگ در لندن بازماند. کاخ باکینگهام گفت ملکه از اینکه نمی‌تواند در این مراسم شرکت کند، مایوس شده است. این مراسم به یاد قربانیان جنگ جهانی اول و کسانی که در درگیری‌های گذشته جنگیدند و جان باختند هرساله برگزار می‌شود و مراسم مشابهی هم در بناهای یادبود جنگ در سراسر انگلیس برگزار می‌شود.

منابع خبری می‌گویند که رگ به رگ شدن کمر ملکه با توصیه اخیر پزشکش برای استراحت ارتباطی ندارد. حدود یک ماه پیش پزشکان پس از آن که ملکه یک شب در بیمارستان بستری شد به او توصیه کرده بودند تا اواسط نوامبر (ماه جاری میلادی) استراحت کند. اگر ملکه در مراسم یادبود یکشنبه شرکت می‌کرد این اولین حضور عمومی او پس از بستری شدن در بیمارستان در ماه گذشته بود.

اما تداوم بیماری نامبرده که هر بار به بهانه‌های مختلف مطرح و خبرساز می‌شود گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال کناره‌گیری وی از قدرت را افزایش داده است.

امروز چارلز ۷۳ ساله و همسرش کامیلا ۷۴ ساله راهی اردن شده و مورد استقبال مقامات این کشور قرار گرفتند. در این سفر چهار روزه، ۳۰ برنامه رسمی برای آن‌ها تدارک دیده شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0