کد خبر : 3417
تاریخ انتشار : 17 بهمن 1400

موانع فراروی صادرات محصولات کشاورزی

موانع فراروی صادرات محصولات کشاورزی

نیک نیوز : مدیرکل دفتر جذب سرمایه گذاری استانداری مازندران نبود تشکل و اتحادیه صادراتی را از جمله دغدغه‌های فراروی توسعه صادرات استان ذکر کرد.

به نقل از هایتاجر، وی با بیان اینکه استان مازندران از داشتن تشکل و اتحادیه صادراتی محروم است، افزود: در حال حاضر محصولات کشاورزی و تولیدی استان از طریق دلالان و واسطه ها و از مرزهای جنوبی و غربی و آستارا به خارج و بازارهای هدف صادر می شود.

وی با اشاره به کاهش فرایند صادرات مرکبات سال جاری در کشور و استان گفت: امسال سه هزار و ۳۸۰ تن مرکبات از گمرکات استان صادر شد درحالی که میزان صادرات این محصول در کشور ۱۴۲ هزار تن است و از ۱۲۸ هزار تن کیوی صادر شده نیز فقط ۱۲ هزار تن از گمرکات استان صادر شده است.

ایشان نبود سیستم حمل ونقل مناسب و بهره نگرفتن از راه صادراتی و حمل ونقل ارزان دریایی را از جمله موانع فراروی توسعه صادرات ذکر کرد و گفت: این درحالی که در بندر نوشهر اسکله رورو فراهم شد و برای خرید کشتی نیازمند تسهیلات هستیم.

همچنین یادآور شد: در بندر امیرآباد نیز اسکله رورو کامیونی و ریلی فراهم شده است و صادرکنندگان می توانند از این ظرفیت برای صادرات کالا استفاده کنند.

مدیرکل دفتر جذب سرمایه گذاری استانداری مازندران با اشاره به راه اندازی پایانه بین المللی روماک گستر گفت: از طریق این پایانه هزار تن محصول صادر شده است.

وی بالا بودن هزینه های تولید را از جمله موانع فراروی توسعه صادرات  محصولات کشاورزی در استان برشمرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0