کد خبر : 4234
تاریخ انتشار : 20 تیر 1401

موج جدید کرونا در انگلیس

موج جدید کرونا در انگلیس

نیک نیوز: نشریه  انگلیسی گاردین در گزارشی اعلام کرد با ادامه افزایش  شمار مبتلایان به  کرونا در سراسر انگلیس، بیمارستان‌های این کشور با مشکلاتی از جمله غیبت کارکنان، خستگی، عقب ماندگی مداوم و مشکلات مرخصی بیماران دست و پنجه نرم می‌کنند.

بر اساس آخرین داده‌های دفتر آمار ملی، حدود ۲.۷۱ میلیون نفر در انگلیس در هفته پایانی ماه ژوئن به کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند که ۱۸ درصد نسبت به هفته قبل از آن افزایش یافته است.

همچنین در انگلیس جدیدترین آمار نشان می‌دهد که از هر ۲۵ نفر یک نفر مبتلا به این ویروس است.

تعداد بستری‌های مبتلا به کرونا در انگلیس نیز در بیمارستانها نیز در حال افزایش است و داده‌های مربوط به ۳۰ ژوئن نشان می‌دهد که ۱۱ هزار و ۳۱۶ نفر در بیمارستان بستری بودند که از ۸ هزار و ۳۵۰ نفر در ۲۳ ژوئن، روندی افزایشی داشته است.

یک مدرس ارشد بالینی در «دانشکده پزشکی دانشگاه اکستر هم» در این باره گفت که او شاهد افزایش تعداد مراجعه کنندگان به بیمارستان به دلیل ابتلا به کرونا بوده است و بیماران علائمی از جمله مشکلات تنفسی یا هذیان داشته اند.

روز گذشته نیز کنگره اتحادیه کارگری انگلیس (TUC) در بیانیه‌ای اعلام کرد که همزمان با شیوع موج جدیدی از کرونا در این کشور، از هر ۱۰ کارمند مبتلا به کووید-۱۹ یک نفر مجبور به حضور سرکار می‌شود.

در حال حاضر موارد ابتلای ناشی از انواع مسری‌تر کرونا از جمله اُمیکرون در انگلیس روبه افزایش است. طبق آخرین آمار در هفته اخیر بیش از ۱۱ هزار نفر در بیمارستان بستری شده‌اند، و این به معنی افزایش ۳۳ درصدی نسبت به هفته پیش از آن است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0