کد خبر : 250
تاریخ انتشار : 08 اردیبهشت 1400

موضع غافلگیرکننده روحانی درباره حواشی ظریف؛ بخشی از مطالب فایل نظر من و دولت نیست

موضع غافلگیرکننده روحانی درباره حواشی ظریف؛ بخشی از مطالب فایل نظر من و دولت نیست

نیک نیوز: رئیس جمهور به ماجرای سرقت فایل مصاحبه جنجالی ظریف، وزیر خارجه واکنش نشان داد و گفت: برخی مطالب منتشر شده در فایل صوتی نظر شخصی است و نظر دولت نیست.

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز در جلسه هیئت دولت با اشار به انتشار فایل صوتی ظریف در رسانه سعودی اینترنشنال اظهار داشت: این فایل توسط کثیف‌ترین برنامه و شبکه‌ای که سراسرش ضداسلام و ضدایران است منتشر شده است.

وی افزود: شبکه‌ای که پولش را عربستان سعودی تامین می‌کند و همه می‌دانند آدم هایی که دروغ و راست را به هم می‌بافند تا در جامعه ایجاد اختلاف کنند و وحدت جامعه را از بین ببرند و گروهی را در مقابل گروهی قرار دهند.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: الان دوره عصبانیت اسرائیل و ارتجاع منطقه و تندروهای آمریکا است. خب می‌بینند مسیری را که پیش بینی کرده بودند  بهم خورده است. ترامپ چرا به دام افتاد. ترامپ تنها رئیس‌جمهوری آمریکایی بود که برای صهیونیست‌ها مزدوری کرد و البته روسای جمهوری دیگر با اسرائیلی‌ها رفیق بودند اما هیچکدام مزدور نبودند.

روحانی با بیان اینکه مطالب گفته شده در این فایل عمدتا نظر رئیس‌جمهور و یا دولت نیست و هر وزیری ممکن است نظری داشته باشد، گفت: میدان و دیپلماسی دو صحنه مقابل هم نیست. اگر کسی فکر می‌کند یا میدان یا دیپلماسی؟ یا سیاست خارجه یا سیاست دفاعی؟ یا میدان مبارزه یا میدان مذاکره؟ این حرف حرف دقیقی نیست. من به عنوان کسی این حرف را می‌زنم که زندگی ام تجربه همین موضوع است.

روحانی در بخش ابتدایی سخنانش نیز گفت:‌  امام حسن (ع) را باید امام صلح، صبر و وحدت امت اسلامی بدانیم. امام حسن مجتبی (ع) در شرایط سختی بار امامت و خلافت را توامان برعهده گرفت. وقتی بی‌وفایی عده‌ای از یارانی که به زبان خود را از دوستداران می‌دانند و در عمل خود را عقب می‌کشند و در مسیر ایستادگی نیستند، چه مشکلاتی را برای جامعه ایجاد می‌کند.

وی افزود: امام خمینی (ره) درباره امام حسن مجتبی (ع) جمله‌ای دارد مبنی بر اینکه شرایط سخت بعد از مولا علی ابن ابی طالب (ع)، دوران امام حسن (ع) و حتی حادثه کربلا به دلیل مقدس‌مآبان احمق در نهروان بود، یعنی عده‌ای مقدس‌ماب که در ظاهر اهل نماز و دعا بودند اما با جهالت و نادانی برابر مولا ایستاده و در نهروان شمشیر کشیدند.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: امام بزرگوار می‌گوید که اگر نهروان نبود این مشکلات زمان امام حسن (ع) و حادثه کربلا اتفاق نمی‌افتاد.  وظایف ما بسیار سنگین است. همه افرادی که خودشان را علاقه‌مند به کشور و انقلاب، اسلام و ایران می‌دانند، باید حواس‌شان را جمع کرده و در مقاطع حساس تاریخی باید به گونه‌ای عمل کنند که مصالح و منافع اسلام مدنظر باشد.

روحانی ادامه داد: آنچه برای امام حسن (ع) مهم بود مصلحت، وحدت و منافع دنیای اسلام بود و آنچه برای امام حسین (ع) مهم بود، این بود که امت اسلامی در مسیر اسلامی و حق حرکت کند و انحرافی ایجاد نکند. امام حسن (ع) مبارزه کرد که وحدت و اصل امت اسلامی باقی بماند و امام حسین (ع) جنگید که امت اسلام انحراف پیدا نکند یعنی یک هدف را در دو مسیر دنبال کردند.

وی با بیان این مطلب که وقتی شرایط جامعه سخت می‌شود و به صبر و تحمل یا مبارزه و شمشیر نیاز می‌شود، قرآن مجید می‌فرماید خداوند به برخی امت‌ها و ملت‌های مسلمان دو بار اجرا می‌دهد به دلیل صبر، ایستادگی و مقاومت‌شان، اظهار داشت:‌  آن همه حرف ناروا به امام حسن (ع) زده شد و ایشان خم به آبرو نیاوردند. صلح سخت‌تر از جنگ است. ظاهرش این است که جنگ سخت‌ است ولی سختی جنگ کوتاه است اما صلح یک صبر مداوم تا پایان عمر می‌خواهد. زخم زبان‌ها است که از زخم شمشیر بدتر است، تحریف‌ها و تخریب‌ها است.

رئیس‌جمهور اضافه کرد: این کار برای امام حسن (ع) هم شد و حتی بعد از جنگ، برخی از یاران امام حسن (ع) حرف‌ها و سخنانی زده شد و به ایشان گفتند، تو ما را ذلیل کردی و عزت ما از بین بردی و امام صبر و تحمل کرد.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0