کد خبر : 5081
تاریخ انتشار : 01 اسفند 1401

مکرون در دام قانون خود ساخته

مکرون در دام قانون خود ساخته

نیک نیوز:  نتایج یک نظرسنجی نشان داد که محبوبیت امانوئل  مکرون رئیس جمهور فرانسه با دو پله کاهش در ماه جاری میلادی (فوریه) به کمترین میزان در سه سال گذشته و عدد ۳۲ درصد رسیده است.

این نظرسنجی که توسط موسسه «ایفوپ» و به سفارش هفته نامه «ژورنال دو دیمانش» صورت گرفته است، نشان می‌دهد که با وجود دقت نظر مکرون برای حفظ فاصله از بحث‌هایی که خود با طرح اصلاح قانون بازنشستگی در فرانسه به راه انداخته است، او و دولتش به شدت تحت تاثیر فضای سیاسی و اجتماعی ایجاد شده علیه این اصلاحات قرار گرفته‌اند.

به‌طور کلی میزان محبوبیت رئیس جمهور فرانسه از ماه سپتامبر (شهریور/ مهر) و مطرح شدن اصلاحات قانون بازنشستگی که این سن را با ۲ سال افزایش به ۶۴ سال می‌رساند، ۶ پله سقوط کرده و به سطح پائین پیش از همه‌گیری کووید ۱۹ رسیده است.

بر پایه این نظرسنجی، محبوبیت مکرون در میان هواداران راست‌گرای جمهوری‌خواهش ۱۲ درصد کاهش یافته و این میزان در میان هوادارانش که در نخستین دور انتخابات او را برگزیده بودند، ۴ درصد کاهش یافته است.

این گزارش حاکی است که نخست وزیر کابینه مکرون هم وضعیت بهتری ندارد؛ محبوبیت الیزابت بورن نیز با سه پله کاهش به ۲۹ درصد رسیده است که پائین‌ترین میزان از زمان ورود او به کاخ نخست وزیری در ماه مه (اردیبهشت/خرداد) محسوب می‌شود.

این نظرسنجی در روزهای ۹ تا ۱۶ فوریه (۲۰ تا ۲۷ بهمن) و در جامعه آماری یک‌هزار و ۹۵۲ فرانسوی بالای ۱۸ سال و با انحراف معیار یک تا ۲.۳ دهم صورت گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0