کد خبر : 3169
تاریخ انتشار : 30 آذر 1400

نقش موثر صنایع کوچک در تکمیل زنجیره کالای صادراتی

نقش موثر صنایع کوچک در تکمیل زنجیره کالای صادراتی

نیک نیوز : مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی قزوین گفت: در حال حاضر ۶۰ واحد تولیدی صادرات محور در شهرک ها و نواحی صنعتی این استان فعالیت می کنند که عمده تولیدات آنها به خارج صادر شده و ارزآوری بالایی دارند.

به نقل از هایتاجر، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی قزوین در نشست هیات مدیره اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین که با حضور معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت ایران برگزار شد، افزود: امسال با هدف معرفی ظرفیت های واحدهای تولیدی مستقر در شهرک های صنعتی قزوین میزبان ۳۰ تن از دیپلمات ها و سفرای ایران در کشورهای خارجی بودیم.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین گفت: برای رشد و تقویت صادرات نیازمند حمایت های همه جانبه دولت در سطوح مختلف هستیم و در این بین نقش سازمان توسعه تجارت بسیار مهم ارزیابی می شود.

وی اظهار داشت: قزوین طی سالیان اخیر رتبه برتر کشور را در زمینه جذب سرمایه گذاران در شهرک های صنعتی داشته و اتاق بازرگانی و اتحادیه صادرکنندگان در این راه و کمک به حل مشکلات فعالان تولید در کنار ما قرار داشته اند.

این مسئول با بیان اینکه واحدهای تولیدی کوچک و متوسط در بازاریابی و صادرات کالاهای خود با مشکل روبرو هستند، اظهار داشت: برای رفع این مشکل باید آموزش و بازشناسی کشورهای هدف صادراتی در دستور کار قرار بگیرد و شاهد حمایت ها و تقویت برنامه های ارگان هایی مانند سازمان توسعه تجارت باشیم.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین با اشاره به نقش صنایع کوچک در تکمیل زنجیره تولید کالاهای صادراتی، گفت: باید با کمک و پشتیبانی سازمان توسعه تجارت، واحدهای کوچک و متوسط برنامه مناسبی برای صادرات کالاهای خود به کشورهای هدف صادراتی داشته باشند.

این مسئول همچنین بر ثبات قوانین و بخشنامه های صادراتی و تقویت جوایز صادراتی به منظور تقویت صادرات از سوی واحدهای تولیدی تاکید کرد. استان قزوین علاوه بر یک شهر صنعتی دارای ۱۳ شهرک و ۶ ناحیه صنعتی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0