کد خبر : 3585
تاریخ انتشار : 21 اسفند 1400

نگرانی آژانس بین المللی انرژی اتمی از تاسیسات اتمی اوکراین

نگرانی آژانس بین المللی انرژی اتمی از تاسیسات اتمی اوکراین

نیک نیوز : آمریکا دولت روسیه را به نقض اصول امنیت اتمی در اوکراین متهم کرد و خواستار توقف هدف قرار دادن نیروگاه‌های برق اتمی در اوکراین از سوی نیروهای روسی شد.

دولت آمریکا همچنین اعلام کرد که هیچ نشانه‌ای را درباره اینکه مواد رادیواکتیو از نیروگاه‌های برق اتمی اوکراین نشت کرده باشد، نیافته است.

وزیر انرژی آمریکا در توئیتی نوشت، مانیتورهای تشعشعات در بیشتر مناطق اوکراین هنوز کار می‌کنند، اگرچه ایالات متحده از نبود داده‌های ناظر امنیت در چرنوبیل یا زاپوریژیا، که بزرگترین نیروگاه هسته‌ای اروپا به شمار می‌رود، نگران است.

هر دو سایت تحت کنترل نیروهای روسی هستند اما توسط کارمندان اوکراینی و در شرایطی اداره می‌شوند که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌گوید نگران امنیت تاسیسات است.

وزیر انرژی آمریکا در ادامه نوشت: ما همچنان نگران اقدامات غیرمسئولانه دولت روسیه و نقض اصول امنیت اتمی هستیم. ما در حال بررسی گزارش‌های آسیب به یک مرکز تحقیقاتی در خارکیف هستیم.

پس از تیراندازی و درگیری در اطراف نیروگاه اتمی زاپوریژیا ارتش روسیه نیروهای اوکراینی را به انجام اقدامات تحریک آمیز متهم کرد.

وزیر انرژی دولت واشنگتن همچنین گفت، ایالات متحده نمی‌تواند گزارش‌هایی مربوط بر وصل مجدد برق به چرنوبیل را تایید کند. وزارت انرژی روسیه  اعلام کرده بود که متخصصان بلاروسی برق را به نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل بازگردانده‌اند.

اوکراین و متحدانش نگران این هستند که حمله روسیه به این کشور خطری برای تاسیسات اتمی سراسر اوکراین شامل نیروگاه‌های برق اتمی و مراکز تحقیقاتی باشد.

رئیس مرکز تحقیقات اتمی در شهر خارکیف واقع در شمال شرق اوکراین گفته که مرکز مذکور هدف خمپاره‌های روسی قرار گرفته اما محل نگهداری سوخت اتمی این مرکز صدمه‌ای ندیده است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0