کد خبر : 967
تاریخ انتشار : 12 خرداد 1400

نیکزاد: رانت و فساد با حضور افراد غیرمتخصص اوج گرفت

نیکزاد: رانت و فساد با حضور افراد غیرمتخصص اوج گرفت

نیک نیوز: نایب‌رئیس اول مجلس شورای اسلامی با ابراز "ناکارآمدی دولت در حوزه اقتصادی قابل قبول نبود"، گفت: ویژگی مدیران اسلامی پاکدستی و خدمتگزاری به مردم است که با کار جهادی سرمایه‌های اجتماعی کشور را تحت تأثیر قرار دهد.

علی نیکزاد اظهار داشت: یکی از موارد حائز اهمیت و اساسی در عرصه انتخابات این است که کسانی که در عرصه انتخابات از جبهه انقلاب حضور دارند، بی‌شک مصالح انقلاب را به مصالح شخصی و منفعت‌طلبی خود ترجیح می‌دهند.

وی بیان کرد: هیچ سهم‌خواهی در ستاد آیت‌الله رئیسی وجود ندارد و تمامی احزاب و اصولی که برای حمایت از آیت‌الله رئیسی به میدان آمده‌اند برای کمک به جبهه آمده‌اند و هیچ بحثی در ارتباط با چیدمان کابینه آیت‌الله رئیسی انجام نیافته است.

نایب‌رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت: هم‌اکنون هر خانه یک ستاد که از سوی آیت‌الله رئیسی مطرح شده است، از جناح و گروه فراتر است و امیدواریم با تلاش‌های انجام‌یافته فعالیت‌های مردمی در این زمینه سامان یابد.

نیکزاد با ابراز "ناکارآمدی دولت در حوزه اقتصادی قابل قبول نبود"، تصریح کرد: ویژگی مدیران اسلامی پاکدستی و خدمتگزاری به مردم است که با کار جهادی سرمایه‌های اجتماعی کشور را تحت تأثیر قرار دهد، در حالی که برخی مدیران فقط شعار خالی و پوچ داده و مردم را بازیچه کرده‌اند.

وی اظهار کرد: در مباحث ارزی و پشتیبانی‌های طلا، اقتصاد کشور به نابودی کشانده شد و به همین منظور مشخص شد که مدیران دولتی نیز بدون هماهنگی کارها را پیش می‌برند و به همین خاطر بود که با بحران کمبود مرغ و صف نانوایی و روغن چندین بار در سال مواجه شدیم.

نیکزاد ادامه داد: اجرایی کردن طرح مسکن‌سازی بر حسب عدالت با هدف اصلاح ساختار بودجه از اهم مواردی است که مورد بی‌توجهی قرار گرفت و در حالی که باید اجرای آن خروجی‌های خود را نشان می‌داد رانت و فساد با حضور افراد غیرمتخصص در جایگاه‌های تخصصی ادامه پیدا کرد.

وی تصریح کرد: در حالی که استان‌هایی همانند اردبیل و همدان قطب تولید سیب‌زمینی کشور هستند اما بحران سیب‌زمینی هرساله در این استان‌ها مشهود است و سیب‌زمینی با قیمتی عرضه می‌شود که برای کشاورز تمام شده است، در حالی که از همین محصول می‌توان بهترین کارآیی‌ها را به دست آورد.

نیکزاد افزود: مانع‌های عرصه تولید بسیار زیاد است و در این زمینه ارائه برنامه برای بهبود تولید و اشتغال لازمه اساسی است در حالی که بستری برای تحقق این اهداف وجود ندارد، این در حالی است که معضل بیکاری در جامعه بیداد می‌کند و جوانان خلاق و بااستعداد کشورمان هیچ امیدی برای آینده ندارند.

وی تأکید کرد: توسعه صادرات یکی از بسترهای مهم رفع مشکلات تولیدی است و در این میان نیاز است فساد و رانت جمع‌آوری شود.

نیکزاد بیان کرد: مردم از دولت حداقل‌های زندگی را خواسته‌اند، داشتن مسکن و اشتغال و ازدواج حق مسلم مردم است، در حالی که در این زمینه به‌جای دولت خیّران و بنیاد مستضعفان و بنیاد برکت و موارد دیگر ورود پیدا کرده بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0