کد خبر : 4279
تاریخ انتشار : 28 تیر 1401

هدفگذاری صادرات ۷۵ میلیارد دلاری تا سال ۱۴۰۴

هدفگذاری صادرات ۷۵ میلیارد دلاری تا سال ۱۴۰۴

نیک نیوز : رئیس سازمان توسعه تجارت در سی و ششمین نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران درخصوص برنامه‌های این سازمان برای توسعه تجارت گفت: یک بخش از برنامه‌ها به توسعه بازار و بخش دیگر به از میان برداشتن مشکلات حوزه تجارت مربوط می‌شود؛ مشکلاتی که ۸۰ تا ۹۰ درصد به خودتحریمی‌ها و ۱۰ تا ۲۰ درصد به تحریم‌ها بر می‌گردد.
رئیس سازمان توسعه تجارت با اشاره به هدفگذاری دستیابی به صادرات ۷۵ میلیارد دلاری کالا‌های غیرنفتی تا سال ۱۴۰۴ تاکید کرد: تغییر رویکرد‌های صادراتی ضروری شده است و باید از صادرات سنتی به سمت صادرات فن آور محور حرکت کنیم.
وی در ادامه از آغاز بررسی تعرفه ترجیحی با اندونزی خبر داد و درمورد تجارت آزاد با اوراسیا گفت: طی ۹ نشست به نتایج خوبی رسیده‌ایم و تا آذرماه امسال در مورد کالا‌ها توافق خواهد شد.
رئیس سازمان توسعه تجارت استقرار رایزنان بازرگانی را از جمله برنامه‌های سازمان توسعه تجارت برشمرد و گفت: رایزنان بازرگانی ما از ۵ به ۱۲ نفر افزایش یافته است. همچنین ۷ مرکز تجاری ایجاد شده که یکی از آن‌ها مرکز امارات است.
پیمان پاک صادرات خدمات فنی-مهندسی و محصولات دانش بنیان را از اولویت‌های اصلی این سازمان برشمرد و افزود: در این راستا سعی کرده ایم مساله ضمانت نامه برای صادرات خدمات فنی و مهندسی را حل کنیم.
رئیس سازمان توسعه تجارت با تاکید بر اهمیت توسعه تجارت الکترونیک گفت: مسئله تحریم با ایجاد شبکه‌های بانکی به راحتی حل می‌شود.
رئیس کنفدراسیون صادرات، هم در این نشست از دولت خواست همان گونه که خرید و فروش اسکناس ارز را به نرخ توافقی آزاد کرده است، خرید و فروش توافقی حواله را نیز آزاد کند؛ زیرا صادرات ۴۰ میلیارد دلاری بر مبنای اسکناس امکان پذیر نیست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0