کد خبر : 2442
تاریخ انتشار : 27 شهریور 1400

هدف‌گذاری برای صادرات ۳۰۰ میلیون دلاری لوازم خانگی

هدف‌گذاری برای صادرات ۳۰۰ میلیون دلاری لوازم خانگی

نیک نیوز :  در نشست بررسی پیش نویس برنامه عملیاتی توسعه صنعت لوازم خانگی که با حضور تعدادی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس گروه اقتصادی معاونت بررسی دفتر رهبری و معاون امور صنایع وزارت صمت برگزار شد، از هدف گذاری برای صادرات ۳۰۰ میلیون دلاری در این حوزه خبرداد و اظهار داشت: در سال گذشته بیش از ۱۵ میلیون دستگاه لوازم خانگی تولید شد.

وی همچنین اشتغال مستقیم در این حوزه را ۳۰۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: گردش مالی سالیانه در صنعت لوازم خانگی کشورمان ۶ میلیارد دلار است.

ظرفیت ۳۷ میلیارد دلاری بازار لوازم خانگی در کشور‌های همسایه

مدیرکل دفتر صنایع برق، فلزی و لوازم خانگی وزارت صمت همچنین بیان کرد: بازار حدود ۳۷ میلیارد دلاری محصولات لوازم خانگی در کشور‌های همسایه ظرفیت بسیار خوبی برای ارتقا تولید و صادرات لوازم خانگی کشورمان است.

ایشان در ادامه به تدوین پیش‌نویس برنامه عملیاتی توسعه صنعت لوازم خانگی اشاره کرد و افزود: دسترسی مناسب به بازار‌های محلی منطقه‌ای و فراملی، امکان تأمین بخش قابل توجهی از مواد اولیه، تنوع محصولات، بومی سازی بخش زیادی از طراحی و دانش فنی و اشتغال زایی بالا مهمترین مزیت‌های سند راهبردی و برنامه عملیاتی توسعه زنجیره لوازم خانگی است.

وی همچنین به تشکیل کارگروه پایش و نظارت بر این برنامه عملیاتی اشاره داشت و گفت: این کارگروه با مسئولیت معاونت امور صنایع وزارت صمت و با حضور نمایندگان دستگاه‌های ذیربط تشکیل خواهد شد که مسئولیت دبیرخانه بر عهده دفتر صنایع برق، فلزی و لوازم خانگی وزارت صمت است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0