کد خبر : 3735
تاریخ انتشار : 22 فروردین 1401

هشدار آمریکا درباره فرمانده جدید روسیه در اوکراین

هشدار آمریکا درباره فرمانده جدید روسیه در اوکراین

نیک نیوز: جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا در خصوص تعیین فرمانده جدید از سوی روسیه برای هدایت جنگ در اوکراین مدعی شد که این فرمانده جدید می تواند حملات بیشتری علیه غیرنظامیان انجام دهد.

مشاور امنیت ملی دولت بایدن روز یکشنبه به وقت محلی در گفتگو با شبکه سی ان ان آمریکا درباره السکاندر دوورنیکوف فرمانده جدید روسیه ادعا کرد: این فرمانده در سوابق خود دارای خشونت و بی رحمی علیه غیرنظامیان در مناطق دیگر از جمله سوریه دارد و ما می توانیم انتظار بی رحمی مشابه در اوکراین را داشته باشیم. این فرمانده یک عامل دیگر در انجام جنایات و بی رحمی علیه غیرنظامیان اوکراینی خواهد بود.

 

شبکه خبری سی ان ان آمریکا گزارش داد: ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، الکساندر دوورنیکوف، فرمانده منطقه نظامی جنوبی روسیه را به عنوان فرمانده صحنه جنگ این کشور در اوکراین منصوب کرده است.پس از آنکه ولادیمیر پوتین در ماه سپتامبر ۲۰۱۵ برای حمایت از دولت بشار اسد رئیس جمهوری سوریه، به این کشور نیرو اعزام کرد، دوورنیکوف ۶۰ ساله اولین فرمانده عملیات نظامی روسیه در این کشور بود. روسیه برای حمایت از نیروهای زمینی اسد پوشش هوایی فراهم کرد و به معکوس کردن جریان جنگ در سوریه به نفع او کمک کرد.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید ادامه داد: انتصاب هیچ فرمانده ای نمی تواند این واقعیت را تغییر دهد که روسیه با یک شکست راهبردی در اوکراین مواجه شده است.

سالیوان اضافه کرد: آنها فکر می کردند می توانند با مقاومت ضعیف پایتخت اوکراین و سایر شهرهای این کشور را تسخیر کنند و یا اینکه با آغوش باز از آنها استقبال خواهد شد.

مشاور امنیت ملی بایدن تصریح کرد: آنچه ما از چند هفته اول این جنگ دیده ایم این است که اوکراین هیچگاه مطیع روسیه نخواهد شد. مهم نیست پوتین چه فرماندهی را منصوب کند.

این در حالی است که آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در آمریکا اعلام کرد مسکو به دنبال پایان جنگ در اوکراین در آینده ای نزدیک است.

آنتونوف روز شنبه به وقت محلی در گفتگو با نشریه "نیوز ویک" آمریکا توضیح داد: روسیه تمام تلاش خود را برای به پایان رساندن سریع درگیری از طریق مذاکره، احیای صلح در دونباس و بازگشت همه مردم اوکراین به زندگی مسالمت آمیز انجام می دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0