کد خبر : 1179
تاریخ انتشار : 26 خرداد 1400

واردات خودرو آزاد می‌شود

واردات خودرو آزاد می‌شود

نیک نیوز: مهدی دادفر، دبیر انجمن واردکنندگانخودرو در خصوص آزادسازی واردات خودرو گفت: به نظر می‌رسد که در راستای افزایش رضایت مندی مردم دولت بعد یک سری فضاها را باز خواهد کرد. اگر به همین شیوه پیش برویم اسفند ماه امسال رشد ۵۰ درصدی قیمتها را خواهیم داشت. بنابراین دولت ها مجبور هستند بحث واردات خودرو را سریعا آزاد کنند و حتی شاید نرخ تعرفه را نیز کاهش دهند. همچنین قیمت خودروهای داخلی نیز آزاد خواهد شد در نتیجه بازار نیز به تعادل می‌رسد. بنابراین مطمئن باشید که واردات خودرو در دولت بعدی آزاد خواهد شد.

وی در مورد نحوه دریافت تعرفه نیز اظهار کرد: اگر نرخ تعرفه به شرایط قبل باشد قیمت رسیدن محصول به دست مشتری ۱۵۰ درصد ضربدر نرخ ارزی کالا می‌شود. یعنی برای یک خودروی ۳۰ هزار دلاری با این شرایط قیمتی در حدود ۱.۵ میلیارد تومان خواهد شد. به عنوان مثال یک سانتافه ۲۰۲۱ قیمتی در همین حدود خواهد داشت. با این وجود می‌توان گفت آزادسازی واردات از نظر روانی روی قیمت ها تاثیر می‌گذارد. مالکان قبلی نیز اقدام به فروش خودرو می‌کنند تا نمونه های جدید را بگیرند و رقابت بین فروشندگان منجر به کاهش قیمت ها خواهد شد.

دادفر در پایان به نحوه تامین ارز برای واردات خودرو نیز اشاره کرد و به گسترش نیوز گفت: در خصوص آزادسازی واردات خودرو اگر تحریم باقی بماند واردکنندگان خودرو از خارج کشور می‌توانند تامین منابع را انجام دهند. اما اگر تحریم نباشد به راحتی با تامین منشا پول و جذب سرمایه گذار خارجی واردات را انجام داد. در حقیقت می‌توان گفت نگاه ما به داخل کشور برای تامین ارز نیست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0