کد خبر : 5421
تاریخ انتشار : 03 مهر 1402

واردات دو فروند کشتی گندم از روسیه به ایران

واردات دو فروند کشتی گندم از روسیه به ایران

نیک نیوز: درحالی که چندی پیش وزیر کشاورزی مدعی شده بود که کشور نیاز به واردات گندم ندارد. دو فروند کشتی گندم از روسیه وارد کشور شد.

 برخلاف پیش‌بینی‌های سیاستگذاران حوزه کشاورزی در سال جاری کشاورزان بیش از ۲ میلیون تن گندم مازاد به دولت فروختند. امسال دولت بالغ بر ۱۰ میلیون تن گندم به صورت تضمینی خرید. با افزایش سطح خرید گندم، وزیر جهادکشاورزی مدعی شد، کشور نیاز به واردات گندم ندارد.  

این درحالی بود که نیاز صنف و صنعت تامین نشده بود. نیاز صنف و صنعت ۲ میلیون تن است. درضمن ذخایر استراتژیک هم تکمیل نشده است. برهمین اساس به تازگی ۱۴۰ هزار تن گندم از طریق بندر امام خمینی (ره) وارد کشور شد.

به نقل از ایسنا طبق اعلام اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان خوزستان اخیرا ۲ کشتی حامل گندم وارداتی در بندر امام خمینی (ره) پهلوگیری گرفته است و اکنون در حال تخلیه و بارگیری هستند.

 این محموله‌ها توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران وابسته به وزارت جهاد کشاورزی از کشور روسیه خریداری شده و قرار است این گندم وارداتی به استان‌هایی که به گندم کیفی نیازمندند حمل می‌شود.

به گفته مدیرکل غله خوزستان واردات گندم مورد نیاز کشور با هدف تامین پایدار کالای اساسی و در راستای بالا بردن ضریب امنیت غذایی انجام می‌شود و خوشبختانه روند واردات به خوبی در حال انجام است و ادامه خواهد داشت.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0