کد خبر : 2163
تاریخ انتشار : 27 مرداد 1400

واکنش سیدحسن نصرالله به اتفاقات افغانستان

واکنش سیدحسن نصرالله به اتفاقات افغانستان

نیک نیوز: سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان از دست داشتن برخی از سران سیاسی این کشور در بحران سوخت موجود در لبنان خبر داد و گفت که این افراد، شریک سرپوش گذاشتن بر اقدامات محتکران سوخت هستند.

شبکه خبری المیادین به نقل از نصرالله گزارش داد، برخی از این افراد، احتکار را نادیده می‌گیرند و بر قاچاق متمرکز می‌شوند تا سوریه و هم‌پیمانان این کشور را هدف قرار دهند.

وی با بیان اینکه حزب الله در راستای تأمین سوخت بیمارستان‌ها و شهرداری‌ها تلاش می‌کند، از تماس این جنبش با مسؤولان سوری برای دریافت گازوئیل خبر داد.

دبیرکل حزب الله با اشاره به اینکه کنترل مرزها، مسؤولیت دولت است، نه حزب الله، خاطر نشان کرد: «هر کس فکر می‌کند ما حامی قاچاق به سوریه هستیم، در اشتباه به سر می‌برد».

نصرالله تصریح کرد، رخدادهای لبنان بخشی از جنگ اقتصادی است که هدف آن، تحقیر ملت و مقاومت لبنان است.

وی با بیان اینکه آمریکا خواستار لبنانِ ضعیف و خوار است، تصریح کرد: «لبنان بخشی از جبهه یا محوری است که بیش از چند بار، طرح آمریکا را شکست داد... آمریکایی‌ها نخست وزیر لبنان را در سال ۲۰۱۹، با اعمال فشار، مجبور کردند که کناره‌گیری کند».

دبیرکل حزب الله با اشاره به اینکه هدف از جنگ اقتصادی، تحت فشار گذاشتن ملت لبنان برای فروپاشی است، خاطر نشان کرد: مقاومت، قوی و مستحکم است و رخدادهای چند روز پیش این مسئله را ثابت کرد».

نصرالله در بخش دیگر سخنرانی خود به مساله افغانستان پرداخت و گفت: «اتفاقات افغانستان بسیار مهم است و ملل منطقه باید ابعاد راهبردی آن را درک کنند».

وی با اشاره به خروج نظامیان آمریکا از افغانستان گفت که رئیس جمهوری آمریکا «مجبور شد نیروهای خود را خارج کند؛ چرا که بیش از این تحمل نداشت و شکست خود را گردن اشرف غنی‌، رئیس‌جمهوری افغانستان انداخت. بایدن گفت که بیش از یک تریلیون دلار هزینه کرده است، ولی شکست خورده و خوار خارج شدند».

نصرالله با بیان اینکه آمریکا همچنان درکی از منطقه ندارد و خطاهای خود را تکرار می‌کند، خاطر نشان کرد: «بایدن خواستار جنگ داخلی در افغانستان از طریق جنگ بین طالبان و نیروهای افغان بود».

وی در پایان تأکید کرد: «بایدن گفت که وظیفه آمریکایی نیست که به نیابت از کسی بجنگند. این پیام خطاب به کسانی است که منتظرند تا به جای آنان بجنگند».

دبیرکل حزب‌الله لبنان همچنین گفت، آمریکایی‌ها تجهیزات و سگ‌های پلیس را از افغانستان خارج کردند اما کسانی که با آنها کار کردند را نبردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0