کد خبر : 4673
تاریخ انتشار : 24 مهر 1401

ورود اولین گروه از نیرو‌های جدید روسی به بلاروس

ورود اولین گروه از نیرو‌های جدید روسی به بلاروس

نیک نیوز: در پی انتشار خبر ایجاد یک نیروی جدید برای دفاع از  مرزهای بلاروس در برابر تهدید‌های  اوکراین ، مقامات بلاروس، روز شنبه اعلام کردند: اولین سربازان روسی این گروه نظامی جدید مشترک روسیه و بلاروس، وارد خاک بلاروس شدند.

وزارت دفاع بلاروس در بیانیه‌ای، بدون اشاره به تعداد سربازان روسی که در این چارچوب در مرز‌های بلاروس مستقر شده‌اند، اعلام کرد: «اولین قطار‌های حامل سربازان روسی که گروه‌های نظامی منطقه‌ای را تشکیل می‌دهند، وارد بلاروس شده‌اند».

وزارت دفاع بلاروس، تصاویری از قطار‌ها و کامیون‌های نظامی و همچنین سربازان روسی که مورد استقبال زنان بلاروس قرار گرفته اند، نشان داد.

الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس، روز دوشنبه، لهستان، لیتوانی و اوکراین را به تدارک حملات "تروریستی" و فراهم کردن شرایط "شورش" در بلاروس متهم کرد و از استقرار یک گروه نظامی منطقه‌ای در مرز‌های کشورش خبر داد. بلاروس ابراز اطمینان کرده که (استقرار) این نیرو، صرفا دفاعی و هدف آن، تامین امنیت مرز‌های بلاروس است. این نیرو در حالی شکل گرفته که مینسک، کی یف را به تدارک حمله به بلاروس متهم می‌کند و این موضوع، نگرانی‌ها را از مداخله مستقیم بلاروس در مناقشه اوکراین افزایش می‌دهد.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، روز سه‌شنبه، مسکو را متهم کرد که قصد دارد بلاروس را به جنگ بکشاند. زلنسکی، از گروه هفت خواست یک ماموریت نظارتی بین‌المللی در مرز اوکراین و بلاروس انجام دهد. بلاروس که متحد روسیه محسوب می‌شود، پیش از این، خاک خود را برای حمله به اوکراین در اختیار ارتش روسیه قرار داده است، اما ارتش بلاروس، تاکنون در نبرد‌ها در خاک اوکراین شرکت نکرده است.

ورود نیرو‌های بلاروس به کشور همسایه، به تشدید مناقشه اوکراین منجر خواهد شد. اما مینسک اطمینان داده است قصد ندارد ارتش خود را که از نظر اندازه، بسیار کوچکتر از ارتش روسیه است، برای جنگ در اوکراین و حمایت از روسیه اعزام کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0