کد خبر : 3617
تاریخ انتشار : 24 اسفند 1400

ورود مجلس به افزایش حداقل حقوق

ورود مجلس به افزایش حداقل حقوق

نیک نیوز : محسن زنگنه در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس در تذکری گفت: طی چند روز گذشته تصمیماتی در حوزه حقوق و دستمزد برای کارگران گرفته شده که لازم است کمیسیون‌های اقتصادی و اجتماعی به این موضوع ورود کنند.

وی ادامه داد: رئیس مجلس و کمیسیون‌های مربوطه تدبیری در رابطه با تصمیمات اخذ شده در کشور که اقتصاد و تولید را به صورت جدی با تبعات مثبت و منفی مواجه می‌کند، داشته باشند.

 نمایندگان مجلس در بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱، با بند ۵ تبصره ۱۲ ماده واحده لایحه بودجه موافقت کردند. طبق این بند، سقف معافیت مالیات بر درآمد سالانه ۶۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تعیین شد. یعنی دریافتی هر نفر تا سقف ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در سال ۱۴۰۱ از پرداخت مالیات معاف است.

کارگر با حداقل حقوق دریافتی (۵ میلیون و ۶۷۹ هزار تومان) مشمول پرداخت نرخ ۱۰ درصدی مالیات است.

در هفتمین جلسه شورای عالی کار مصوب شد که هیچ کارگر مشمول قانون کار، کمتر از ۵ میلیون و ۶۷۹ هزار تومان در ماه دریافتی نخواهد داشت. بر این اساس حداقل دریافتی حقوق یک کارگر مشمول پرداخت مالیات ۱۰ درصدی است.

ما به تفاوت حداقل دریافتی در سال برابر با ۶۸ میلیون و ۱۴۸ هزار تومان (ماهانه ۵ میلیون و ۶۷۹ هزار تومان) با سقف معافیت مالیاتی در سال برابر با ۶۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان (ماهانه ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان) نشان می‌دهد که مبلغ ۹۴۸ هزار تومان از حقوق دریافتی یک کارگر در طول یکسال مشمول پرداخت مالیات می‌شود.

یک کارگر با حداقل حقوق دریافتی (۵ میلیون و ۶۷۹ هزار تومان) مشمول پرداخت نرخ ۱۰ درصدی مالیات است. بنابراین، با لحاظ نرخ ۱۰ درصدی نسبت به مبلغ ۹۸۴ هزار تومانی مشمول مالیات در یکسال، این کارگر در هر ماه باید ۹۸ هزار و ۴۰۰ تومان مالیات بپردازد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0