کد خبر : 4516
تاریخ انتشار : 13 شهریور 1401

وزیر صنعت: وضعیت صادرات بسیار مطلوب شد

وزیر صنعت: وضعیت صادرات بسیار مطلوب شد

نیک نیوز: سید رضا فاطمی امین شامگاه شنبه در نشست با فعالان اقتصادی استان یزد با اعلام اینکه وضعیت تولیدی در سطح کلان مناسب است و در چهار ماه اول سال در اکثر محصولات تولیدی شاهد افزایش بوده‌ایم اظهار داشت: در چهار ماهه نخست امسال نسبت به مشابه سال قبل اقلام تولیدی افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه وضعیت صادرات کشور هم بسیار مطلوب شده است افزود: در سال 1400 نسبت به سال 99 حدود 38 درصد افزایش صادرات غیرنفتی داشته ایم که رقم آن به جایی رسیده که فقط 3.5 میلیارد دلار دیگر فاصله داریم که بگوییم نفت دیگر در تامین ارزی کشور اثری ندارد که این دستاوردها توسط فعالان اقتصادی حاصل شده و جای تقدیر و تشکر دارد و لازم است اطلاع دهیم اتفاقات خوبی در حال رخ دادن است. 

وی با اشاره به درخواست‌ها و دغدغه فعالان اقتصادی استان در زمینه تامین مواد اولیه در صنایع نساجی و پتروشیمی عنوان کرد: در صنعت پترکشمی سرمایه‌گذاری زیادی شده اما در بخش‌هایی که ارزش افزوده بالاتری داشتند کمتر سرمایه‌گذاری کردیم که برای حل آن راه حل‌های بلند مدت و کوتاه مدت نیاز داریم. 

وزیر صمت با تشریح برخی اقدامات در استان بیان کرد: سال گذشته در حوزه فولاد سهمیه‌بندی داشتیم چرا که در کشور 10 میلیون تن مصرف فولاد بود اما 4 میلیون تن ورق تولید می‌شد که دولت برای این موضوع راهکارهای متنوعی اندیشده شد. 

فاطمی امین با اشاره به اینکه 104 شهر کشور هیچ صنعت فعالی ندارند گفت: متاسفانه توازن سرمایه‌گذاری هم در پول هم در حوزه جغرافیایی نداریم؛ شهرهایی داریم که در آنها فرصت‌های شغلی بسیار ایجاد شده اما کارگر نیست مثل اشتهارد، اردکان، ساوه و شهرهایی داریم که به شدت عقب مانده هستند و ما به دنبال این هستیم که در هر کدام از این 104 شهر حداقل یک صنعت ایجاد کنیم. 

وزیر صنعت، معدن و تجارت یکی از مهمترین زیرساخت‌های مقابله با قاچاق، اطلاعات دانست و ادامه داد: در حوزه لوازم یدکی خودرو، لواز خانگی و پوشاک کار ویژه‌ای آغاز شده و اقدام دولت در لوازم یدکی خودرو که 30 درصد آن قاچاقی است، با تلاش همه مردم 130 هزار نوع قطعه یدکی شناسنامه‌دار شده و 230 میلیون قطعه کد رهگیری دریافت کرده اند. 

فاطمی امین در پایان به پروژه‌های تحولی در کشور اشاره کرد و از برنامه‌های دولت سیزدهم برای ریل‌گذاری صحیح در امور کشور خبر داد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0