کد خبر : 3407
تاریخ انتشار : 16 بهمن 1400

وضعیت ابهام در بازار سکه

وضعیت ابهام در بازار سکه

نیک نیوز: ارزش ذاتی سکه امامی به پایین محدوده ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزارتومانی نفوذ کرده است. به این ترتیب می توان گفت که خرید فلز گران بهای داخلی با ریسک بیشتری توام شده است و در این شرایط دشوار است که خریداران بزرگ وارد بازار شوند.

با وجود افت ارزش ذاتی سکه که نشان دهنده قدرت انتظارات کاهشی است،‌ معامله گران بازار هم چنان اصرار دارند که در معاملات اعتباری،‌ فلز گران بهای داخلی را بالای محدوده ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان نگه دارند. این موضوع می تواند نشان دهنده آن باشد که بسیاری از معامله گران بزرگ در اصلاح بازیگران بازار «روی مال» هستند. این اصطلاح به معنای آن است که معامله گران بزرگ قبل تر به واسطه انتظارات افزایشی اقدام به خرید سکه کرده اند ولی با افت قیمت حاضر به فروش نشده اند و این سکه ها روی دست آن ها باقی مانده است.

آن ها زمانی از این سکه ها دل خواهند  کند که از یک سو از افت بیشتر قیمت دلار و اونس طلا اطمینان پیدا کنند و از سوی دیگر توانسته باشند از طریق نوسان گیری های کوتاه مدت میزان ضرر خود را کاهش دهند. گفته می شود که شکست محدوده ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی زمینه ساز حضور پررنگ فروشندگان به بازار می شود و طبیعی است که دارندگان سکه از این اتفاق خوشحال نخواهند شد. آن ها سعی دارند حداقل تا می توانند افت سکه را به تاخیر بیاندازند. 

اگر ارزش دلار طی روزهای آتی بالا آمد،‌ سکه نیز صعودی خواهد شد و ضرر بزرگان سکه کاهش خواهد یافت. در صورتی که دلار نیز به روند کاهشی ادامه دهد، سکه بازان  حداقل توانسته اند بخشی از دارایی خود را در قیمت های بالاتر به فروش برسانند و ضرر خود را محدود کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر هستید
https://github.com/igoshev/laravel-captcha

نظرات

انتشار یافته: 0
در انتظار بررسی: 0
غیر قابل انتشار: 0